Scandic-hotellerne får ny koncernchef

Idag offentliggjorde Scandic-koncernen at danskeren Frank Fiskers, som har väret koncernchef siden 2007, forlader sin stilling efter sommeren. Processen med at finde en ny koncernchef til Scandic forventes klar i löbet af de kommende månder. Når den nye koncernchef er tilrådt vil Frank Fiskers gå ind i selskabets bestyrelse og vil også fortsat väre investor i Scandic.

”Vi har sat stor pris på Franks betydelige bidrag til Scandic gennem de sidste 3 år. Han har hurtigt implementeret nye strategier efter Hiltons ejerskab, opbygget et solidt lederteam og har styret Scandic godt igennem konjunkturnedgangen. Vi respekterer hans beslutning om at forlade Scandic for at blive partner i et privat investeringsfirma i London med fokus på hotelejendomme. Vi starter nu processen med at finde en ny stärk CEO til Scandic og Frank bliver i stillingen til over sommeren for at sikre en så smidig overgang som muligt”siger Scandics bestyrelsesformand Vagn Sörensen. “Jeg har haft tre utroligt spändende år med Scandic og det har virkeligt väret et privilegie at lede dette fantastiske selskab og dets 150 hoteller. Men i min nye rolle som hotelinvestor får jeg muligheden for at kombinere min driftserfaring med aktivt ejerskab af ejendomme. Det tror jag stärkt på bliver en dominerende faktor i vores branche framover”, siger Frank Fiskers. “Gennem det seneste år har vi – med stärk opbakning fra EQT, vore ejere – manövreret Scandic gennem den pågående lavkonjunktur og jeg föler stärkt at selskabet nu står på en solid platform der vil lede Scandic ind i bedre tider og drage fordelene af dette” afslutter Frank Fiskers. For yderligere information, venligst kontakt: Frank Fiskers, koncernchef, Scandic, +46 709 73 52 03 Vagn Sørensen, bestyrelsesformand, Scandic, +45 5117 0008

Om os