Scandic Julia i Turku skal gennemrenoveres

Scandic Julia skal renoveres fuldstændig og udvides, hvilket betyder, at hotellet vil være lukket i 18 måneder fra 1. december 2009. Efter renoveringen og udvidelsen vil hotellet bekende sig til den moderne livsstil og henvende sig til den bevidste gæst, der ønsker smarte løsninger.

Følg renoveringen, indtil det moderniserede hotel åbner i centrum af Turku i løbet af foråret 2011. Det nye Scandic Julia får 155 inspirerende værelser med aircondition, state-of-the-art konferencefaciliteter og en restaurant. Hotelgæsterne vil også have adgang til et Scandic-motionsrum, to saunaer og en garage. - Det er vigtigt, at vi styrker vores position i Turku, en af Finlands 3 mest populære hoteldestinationer, så vi kan forbedre Scandics markedsposition og brand i Finland. Jeg er sikker på, at renoveringen af Scandic Julia, der gør det til et smart og moderne hotel, vil medføre netop det, siger Frank Fiskers, koncernchef og adm. dir hos Scandic. Hotellet er beliggende på Eerikinkatu 4 og drives af Scandic, mens ejendommen ejes hovedsageligt af det finske pensionsforsikringsselskab Ilmarinen Mutual Pension Insurance Company. Firmaet Palmberg Turku Oy er hovedentreprenør på renoveringsprojektet, mens Haroma & Partners Oy fra Turku er hovedarkitekt. Hotellets interiør følger Scandics design- og miljøkoncept. Værdien af investeringen udgør ca. EUR 14 mio. - Det er meget positivt, at vi kan bringe Scandic Julia op til moderne standard ved at udvide hotellet med 37 værelser og ved at modernisere hotellets teknologi og servicefaciliteter. Det renoverede Scandic Julia vil være et kærkomment supplement til vores tilbud i Turku, hvor vi allerede driver Scandic Plaza med 117 værelser, der åbnede i 2000, siger Aarne Hallama, landschef hos Scandic Finland. Under renoveringen betjenes Scandics gæster i Turku af Scandic Plaza. Yderligere oplysninger kan fås ved at kontakte: Frank Fiskers, koncernchef og adm. dir., Scandic, tlf. +46 709 73 5203 Aarne Hallama, landschef, Scandic Finland, tlf. +358 50 64 588 Jessica Agert, pressechef, Scandic, tlf. +46 709 73 5013 E-mail: jessica.agert@scandichotels.com

Om os