Scandic udvider med endnu et hotel i Oslo

Scandic fortsætter sin vækst, nu med endnu et hotel i Oslo. I dag blev der indgået en aftale mellem Fornebu Hotell AS og Scandic, som bekræfter, at det nye hotel på Fornebustranda skal drives af Scandic.

– Hotellet har en fantastisk udsigt mod både Oslo-fjordens horisont og fremtiden, med sin placering i en meget ekspansiv del af Oslo. Scandic vokser med flere nye hoteller i Norge de nærmeste år, og når vi nu indgår en langsigtet aftale for Scandic Fornebu, tilføjer vi endnu et hotel med meget gode forudsætninger og en strategisk placering for vores voksende udbud, siger Frank Fiskers, koncernchef og adm. dir. for Scandic. Fornebu Hotell AS ejes af IT Fornebu Eiendom og Ustillingsplassen Eiendom, et Hamar-baseret ejendomsselskab. Arkitektfirmaet Narud Stokke Wiig har tegnet hotellet, som bliver på 17.000 m2, med 300 værelser, restaurant, spa og konferencefaciliteter til op til 1000 personer. Det ligger lige ved det moderne erhvervs- og boligområde Rolfsbukta, med udsigt over Oslo-fjorden og blot ti minutter fra det centrale Oslo, med udmærkede kommunikationsmuligheder. – Som bestyrelsesformand på Fornebu Hotell er jeg både stolt og glad for, at vi har fået en førende hoteloperatør som Scandic til at stå for driften af hotellet, som bliver det vigtigste i Fornebu-området. Også som leder af IT Fornebu er jeg naturligvis glad for, at vi nu får den sidste bygning langs søfronten på plads og dermed afslutter denne del af den erhvervsmæssige udbygning på Fornebu, siger Erik Løfsnes. Opførelsen af Scandic Fornebu begynder i sommeren 2010, og hotellet åbner i løbet af foråret 2012. Flere oplysninger fås ved at kontakte: Frank Fiskers, koncernchef og adm. dir, Scandic, tlf.: +46 709 73 52 03 Geir Lundkvist, landschef, Scandic Norge, tlf.: + 47 92 887708 Erik Løfsnes, bestyrelsesformand Fornebu Hotell AS, tlf.: +47 97 569597 Jessica Agert, pressechef, Scandic, tlf.: +46 709 73 50 13 E-mail: jessica.agert@scandichotels.com

Om os