Sharp den første på markedet med TV i Ultra HD (4K) – oplev flere detaljer, farver og større dybde

I maj lancerer Sharp den nye Quattron Pro-serie med 2,5 gange højere opløsning end almindelige Full HD-skærme. Den nye teknologi gengiver mere end en milliard flere farvenuancer, altså endnu flere detaljer end Full HD og er dermed det eneste Full HD-TV på markedet, der kan gengive Ultra HD-indhold (4K).

Uanset om det gælder actionfilm, sportsbegivenheder eller dokumentarfilm, giver den nye Quattro Pro (UQ10) mere detaljerigdom og større dybde end Full HD.

Ud over den normale røde, grønne og blå subpixel har Quattron Pro-modellen en ekstra gul pixel, der gør farverne mere naturlige og billedet mere farvestærkt. Den intelligente teknologi gør UQ10-serien fremtidssikret, da det i dag er det eneste Full HD-TV på markedet, der kan gengive Ultra HD-indhold (4K).

TV'erne er gedigne og fremstillet af kvalitetsmaterialer - med et elegant design og en tynd, let aluminiumsramme passer de perfekt ind i ethvert hjem.

Modellen fås i størrelserne 60", 70" og 80", så selv de mindste detaljer i billedet står knivskarpe. I standby kan TV'et omdannes til en fotoramme, en miljøvenlig funktion, da der kun forbruges 30-40 watt (svarende til en lille glødepære).

Sharps Quattron Pro-modeller har en lang række tilslutningsmuligheder med adgang til Aquos Net+, Sharps smart-TV-portal med bedre billedkvalitet end Full HD. Fra foråret 2014 er et bredt udvalg af Video on Demand-tjenester som fx Netflix og en mængde gratis TV-kanaler fra hele verden tilgængelige via Aquos Net+.

Quattron Pro findes in handelen fra maj 2014.

Specifikationer
  • UQ10-modellerne har 2,5 gange flere subpixels end almindeligt Full HD.
  • Quattron Pros intelligente opskaleringsteknologi gengiver billedet med en opløsning på op til 4K.
  • Er i dag markedets eneste Full HD-TV, der kan vise Ultra HD-materiale (4K) i Ultra HD-opløsning via HDMI.
  • Quattron 4-farveteknologien (RGBY) tilføjer en gul subpixel til standard RGB-pixlen.
  • Testet og godkendt af THX Ltd. for THX Display-certificering.
  • De komplette tilslutningsmuligheder gør det nemt at integrere TV'et med mobile enheder og smart-enheder.
  • Med Miracast kan billedet fra en smartphone eller tablet nydes på den store TV-skærm.
  • Smartphone eller tablet kan anvendes som fjernbetjening.
  • Der er hurtig og nem adgang til Netflix via en knap på fjernbetjeningen.
  • Takket være Quattron-teknologien er TV'et særdeles energieffektivt, og alle størrelserne har energiklasse A+.

Vejledende udsalgspriser:
LC-60UQ10EN 19.000 DKK
LC-70UQ10EN 27.000 DKK
LC-80UQ10EN 55.000 DKK

For flere oplysninger
Per-Martin Öhman, nordisk produktchef for Sharp Electronics (Nordic) AB, +46 70 513 0514, permartin.ohman@sharp.eu,
Birgitta Olsson, PR-chef Sharp Electronics (Nordic) AB, +46 70 644 4366, birgitta.Olsson@sharp.eu

Om Sharp LCD TV
Som en førende pioneer på verdensplan inden for LCD og digitale teknologier, udvikler Sharp fortsat nye audiovisuelle produkter, der sætter forbrugeren i centrum. Dette er grunden til, at Sharp AQUOS er det førende varemærke i Europa inden for storskærms LCD tv, hvor vores Quattron teknologi viser over en milliard farver for at give den ultimative tv-oplevelser. For flere oplysninger besøg www.sharp.eu