Sharp europe lancerer en innovationskonkurrence med mulighed for at vinde et betalt praktikophold denne sommer på Sharps europæiske laboratorier

Sharp Europe lancerede i dag en unik konkurrence, som giver europæiske studerende mulighed for at vinde et betalt praktikophold denne sommer på virksomhedens Forsknings- og udviklingscenter, Sharp Laboratories of Europe, i Oxford, UK. Praktikopholdet giver den heldige vinder en enestående mulighed for at arbejde med at udvikle sit eget projekt, som kan gå hen at blive en central del af vores fremtidige hjem.

For at komme med i konkurrencen skal de studerende blot tegne deres ide til fremtidens hjem. Det kan være central og automatisk styring af alle husholdningsapparater, stemmeaktiveret belysning eller noget, der kan hjælpe med at øge energieffektiviteten i et hus. De skal så tage et billede af tegningen og dele det på Twitter med hashtaget #GetItDownOnPaper. Konkurrencen starter fra 16. juni til 25. juli 2014 og er åben for igangværende universitetsstuderende i hele Europa og dem, som lige er dimitteret og har tilladelse til at arbejde i Europa. Du kan finde yderligere information på Sharps blog www.HumansInvent.com.

Direktør for laboratorierne Ian Thompson udtaler: »Dette er en fantastisk mulighed for en person med passion for videnskab og teknologi til at tilbringe en måned på et førende laboratorium. Vinderen vil være i stand til at arbejde hen imod en prototype på dennes ide, som kan ende med at blive sat i produktion.«

Konkurrencen blev første gang afholdt i 2013, hvor vinderkandidaten, Siobhan Andrews, fandt på begrebet Chop-Syc, som er et interaktivt skærebræt, som bygger på Sharps arv inden for både
LCD-skærmteknologien og teknologier i hjemmet.

Thompson fortsatte: »Sidste års konkurrence var en enorm succes, hvor vinderkonceptet vandt global mediebevågenhed. Vi håber, at vi i år får endnu flere innovative ideer, som vil medvirke til at forudsige fremtidens hjem. Vi ønsker alle deltagere held og lykke, og vi glæder os til at se deres ideer.«

Forskere fra Sharps laboratorier arbejder dagligt med at finde på nye ideer og teknologier, som kan gavne samfundet. Laboratoriet er ansvarligt for banebrydende nyskabelser såsom mobil LCD-teknologi, smart-kort, DialView, »laboratoriet i din hule hånd« og mange andre, som flytter grænserne for fremtiden og muliggør en intelligent tilværelse.

Administrerende direktør for Sharp Europe, Paul Molyneux, siger: »Når det gælder innovative produkter og opfindelse af nye teknologier, har Sharps europæiske laboratorier et fantastisk flot generalieblad, men da alt hvad vi beskæftiger os med har mennesket i centrum, er det afgørende at pleje den næste generation. Vi leder efter en person, som er fuld af entusiasme, originalitet og ægte nysgerrighed. Held og lykke og husk #GetItDownOnPaper.«

Vinderen vil blive offentliggjort på Sharps blog, www.HumansInvent.com, den 1. august 2014 med start på praktikopholdet af en måneds varighed den 18. august 2014.

#GetItDownOnPaper - Betingelser og vilkår:
i. Denne konkurrence er kun åben for studerende, som er i gang med en universitetsuddannelse rundt omkring i Europa, eller som lige er dimitteret og har tilladelse til at arbejde i Europa. Dette omfatter bachelorstuderende, kandidatstuderende, modne studerende, kandidater, som dimitterede sidste sommer og senere samt deltidsstuderende.
ii. Sharp Europe vil betale for rejse og ophold samt en løb på 1.250 £ for en måneds praktik.
iii. Praktikopholdet finder sted mellem 18. august og 12. september 2014.
iv. Praktikopholdet giver ingen garanti for et job hos Sharp Laboratories of Europe. Du vil modtage betaling for praktikopholdet, men det indebærer ikke en fremtidig rolle på laboratorierne.
v. Bidrag uden for Europa kan ikke komme i betragtning i konkurrencen.
vi. Eventuelle problemer eller spørgsmål sendes til email leo.kent@republicpublishing.co.uk

For flere oplysninger

Om Sharp
Sharp Electronics (Europe) Limited, hovedkvarter i London, er det europæiske datterselskab af Japans Sharp Corporation, en verdensledende opfinder og producent inden for audiovisuel, kommunikation, sundhed, miljø- og informationsprodukter og kerneteknologier. Med en markant andel af hele Sharps oversøiske virksomhed er Europa et af virksomhedens vigtigste markeder. Selskabet beskæftiger 4.200 mennesker fordelt på 26 lokaliteter i hele Europa. For yderligere information henvises til www.sharp.eu.