Sharp lancerer andengenerations BIG PAD på ISE 2014

I dag på ISE-messen i Amsterdam introducerer Sharp en ny og opdateret serie af interaktive whiteboards til virksomheder, der ønsker at gøre deres møder og præsentationer mere produktive og engagerende.

Med en forbedret brugervenlighed og flere indbyggede funktioner kan Sharps nye BIG PAD-serie anvendes både som et pædagogisk værktøj og som en interaktiv arbejdsplads.

Lige siden BIG PAD blev lanceret i 2012 har den været en favorit hos vores kunder, ganske enkelt fordi den gør både arbejde og samarbejde lettere. De sidste to år har vi set på, hvordan man kan udvikle BIG PAD'en, og vores nye version gør det endnu nemmere at dele ideer og løse problemer sammen, siger Petter Andersson, salgschef hos Sharp Electronics (Nordic) AB.

Et stort antal nye funktioner gør andengenerations BIG PAD'en til det perfekte værktøj til informationsdeling på møder. For eksempel kan op til fire personer skrive samtidig og dele indhold fra forskellige steder eller kilder.

Sharp vil fremvise den mest avancerede model i den nye BIG PAD-serie på ISE-messen. Den vil kunne fås i Danmark fra april 2014.

De vigtigste funktioner er:

Bedre skriveoplevelse
For at man kan skrive så naturligt som muligt, medfølger der trådløse og trykfølsomme pegepenne. Pennene er desuden gjort mere brugervenlige ved hjælp af tre knapper, for eksempel en frem- og tilbageknap.

Direkte brugervenlighed
En hurtige start betyder, at den nye BIG PAD er klar til brug med det samme, den aktiveres*. Den er derfor altid klar til spontane møder eller gruppearbejder. Flere af de indbyggede funktioner kan desuden anvendes uden at tilslutte BIG PAD'en til en computer, for eksempel en integreret whiteboard-funktion, en forprogrammeret præsentationstilstand og en lettilgængelig medieafspiller.

Den nye BIG PAD har desuden en ny pegeskærmsmenu på frontpanelet, så man kan vælge indgange og styre volumenkontrol både via enheden og med en fjernbetjening. Den rummer også nye fronthøjtalere for en bedre lydkvalitet.

Enkel deling
For at gøre det lettere at samarbejde, uanset hvor man befinder sig, er det muligt at dele information enkelt og trådløst ved hjælp af Touch Display Link Software 2.0. Det vil sige, at man kan dele information mellem BIG PAD og en tablet eller PC samt via andre kontorer og steder inden for en virksomheds lokale netværk.

Sharps BIG PAD-serie vil kunne fås som 60 og 70 tommer.

*fra standby-tilstand

Der er mere information på:
www.sharp.eu
www.humansinvent.com
www.twitter.com/Sharp_Europe
www.facebook.com/SharpEurope
www.youtube.com/SharpEurope

For yderligere oplysninger
Petter Andersson, Salgschef, Sharp Electronics (Nordic) AB, 46 734 34 56 22, petter.andersson@sharp.eu
Birgitta Olsson, PR-chef, Sharp Electronics (Nordic) AB, 46 706 44 43 66, birgitta.olsson@sharp.eu

Om Sharp Visual Solutions
Som udvikler og globalt førende producent af skærme tilbyder Sharp et bredt sortiment af skærme og displayløsninger til alle former for professionel brug. Skærmstørrelser op til 90” med høj lysstyrke og enestående billedkvalitet samt lavt energiforbrug og 24/7-brug findes tilgængelig i dag. Visse modeller har desuden avancerede funktioner som video-wall, interaktivitet og ultrahøj opløsning. Sharps produkter hjælper dig med at kommunikere, samarbejde og sprede informationer. Derfor er Sharp den perfekte løsning til ethvert professionelt fremvisningsbehov. For flere oplysninger besøg www.sharp.dk