Sharp lancerer markedets enkleste mikrobølgeovn

Sharps nye mikrobølgeovn R-291BKWE anvender en smart sensor, der måler luftfugtigheden i maden og justerer tilberedningstiden automatisk. Nu er det ikke længere nødvendigt at indtaste vægt, tid og effekt. Med et enkelt tryk på en knap bliver maden perfekt opvarmet.

– Mikrobølgeovnen bruges ofte som et supplement i madlavningen, hvilket stiller krav om enkelhed og effektivitet. Sharps nye mikrobølgeovn er velegnet til alle, især sultne børn, der kommer hjem fra skole, og ældre der får deres mad leveret, siger Per-Martin Öhman, produktchef hos Sharp Electronics (Nordic) AB.

Et stort og tydeligt display gør ovnen let og praktisk at anvende. Drejetallerkenen er lidt større end i sædvanlige mikrobølgeovne, da kapaciteten er 22 liter.

Frosne fødevarer optøs ved at trykke på "Defrost-knappen". For hvert tryk øges vægten 100 g - 200 g - 300 g, og derefter kan optøningen nemt startes.

For at varme en eller flere kopper vand indtaster man blot antallet af kopper, der skal varmes, og trykker på Start.

Mikrobølgeovnen er meget let at rengøre, da den ikke har nogen mekaniske knapper, der kan samle snavs. Designet er neutral hvid med sort front.

Produktdata

• Kapacitet: 22 l
  • Mikrobølgeeffekt: 800 watt
  • 4 effektniveauer, 3 automatiske programmer
  • Roterende glastallerken: 27,2 cm

R-291BKWE lanceres i maj til en vejledende udsalgspris på 1300 kr.

For flere oplysninger
Per-Martin Öhman, nordisk produktchef for Sharp Electronics (Nordic) AB, +46 70 513 0514, permartin.ohman@sharp.eu,
Birgitta Olsson, PR-chef Sharp Electronics (Nordic) AB, +46 70 644 4366, birgitta.Olsson@sharp.eu

Sharp husholdningsprodukter