Sharp lancerer sit første 4K-TV

Storslået detaljerigdom på Sharps nye Ultra HD-tv-serie. Skærmstørrelse på 60” og 70”, der med 4K viser fire gange så mange detaljer som et 1080p Full HD tv, mens den sorte ramme rundt om skærmen kun er 1 cm bred. Dertil kommer naturligvis en uovertruffen lydkvalitet og utallige funktioner så som mulighed for fjernbetjening via smartphone.

Sharp lancerer i dag sin længe ventede Ultra HD-tv-serie, UD20. Sharps UD20 er 4K-tv, der viser fire gange så mange detaljer som 1080p Full HD. Med fremragende billedkvalitet og uovertruffen lyd kan du med dette store tv omdanne din stue til en biograf, og du vil opleve film, sport og drama på en helt ny måde hjemme i stuen.

UD20 fås med en skærmstørrelse på 60” og 70”, som gengiver helt utrolige detaljer i superstort format. Takket være den højere Ultra HD-opløsning (4K) kan du se skærmen fra en afstand på helt ned til 1,2 m for 60”‑skærme (i modsætning til 2,4 m for et Full HD-tv). Nu kan UD20-biografoplevelsen nydes i et hjem eller rum af enhver størrelse. UD20-tv’et er fremstillet af materialer af høj kvalitet, blandt andet aluminium, og dets tynde ramme ser flot ud i enhver stue.

UD20-tv’er spækket med unik Sharp-teknologi, der gengiver farver naturtro med utroligt skarpe detaljer, selv i mørke scener. Du kommer til at opleve mere realistiske landskaber, grønne naturscener og naturlige hudfarver. Sharps særlige opskaleringsteknologi - Super High Resolution Image Engine - forbedrer signalet fra ikke-Ultra HD-indhold, som så kan vises i en kvalitet, der ligger meget tæt på 4K.

Sharps nye tv er én af de eneste serier af 4K-tv’er, der er certificeret af THX, filmindustriens autoritet inden for billed- og lydkvalitet.

Del dine videoer, billeder, spil og apps på den store skærm: Med trådløs streaming kan alt det indhold, du kan afspille på din smartphone eller tablet, også nydes på dit tv. Du kan endda betjene dit tv fra din håndholdte enhed med Sharps app Aquos Remote Lite, og ved hjælp af stemme og bevægelser kan du fortælle dit tv, hvad det skal gøre.

UD20-tv’et inkluderer adgang til Sharps smart-TV-portal, Aquos Net+, hvor du kan finde Netflix og en række andre populære Video on Demand-tjenester, YouTube og et enormt udvalg af apps.

UD20-serien kan fås fra september 2014.

Vejledende udsalgspris:
LC-60UD20EN: 22.000 kr
LC-70UD20EN: 32.000 kr

For yderligere information henvises der til:
www.humansinvent.com
www.linkedin.com/company/sharpeurope/
www.youtube.com/SharpEurope

For flere oplysninger
Per-Martin Öhman, nordisk produktchef for Sharp Electronics (Nordic) AB, +46 70 513 0514, permartin.ohman@sharp.eu,
Birgitta Olsson, PR-chef Sharp Electronics (Nordic) AB, +46 70 644 4366, birgitta.Olsson@sharp.eu

Om Sharp LCD TV
Som en førende pioneer på verdensplan inden for LCD og digitale teknologier, udvikler Sharp fortsat nye audiovisuelle produkter, der sætter forbrugeren i centrum. Dette er grunden til, at Sharp AQUOS er det førende varemærke i Europa inden for storskærms LCD tv, hvor vores Quattron teknologi viser over en milliard farver for at give den ultimative tv-oplevelser. For flere oplysninger besøg www.sharp.eu