Sharps nye cloud-tjeneste forenkler samarbejde online

I dag lancerer Sharp Cloud Portal Office – en tjeneste, som gør det enkelt at dele og arbejde med informationer og dokumenter via kontorprinter, smartphones, computer eller tablet-pc. Cloud Portal Office er udviklet til virksomheder med en mobil eller spredt arbejdsstyrke, hvor virksomheden vil gøre det lettere for sine ansatte og kunder at arbejde og samarbejde online.

Formålet med Cloud Portal Office er at gøre det enkelt og hurtigt at lagre, dele og arbejde med informationer, uanset hvor man befinder sig. Ved hjælp af tjenesten kan brugeren på sikker vis gemme, få adgang til, arbejde med og udskrive dokumenter i samarbejde med kolleger og kunder. Brugeren har adgang til Cloud Portal Office fra mange forskellige typer hardware - computer, smartphones og tablet-pc samt Sharps multifunktionssystem og interaktive whiteboards.

– I forbindelse med udviklingen af Cloud Portal Office kiggede vi på andre, lignende tjenester, og vi kom frem til, at der savnes en løsning, der spænder over kreativitet, tilgængelighed og produktivitet. Vores cloud-tjeneste skiller sig ud fra andre ved at give adgang til informationer fra en lang række forskellig hardware. Cloud Portal Office forbinder virksomhedens medarbejdere med de informationer, de har brug for, i en skalerbar, sikker og fleksibel løsning. Tjenesten er intuitiv, og hvis blot du har adgang til internettet, kan du anvende Cloud Portal Office, siger Daniel Johansson, Produktchef for Software & Solutions hos Sharp Electronics (Nordic) AB.

Fleksibelt og omkostningseffektivt for virksomheder
Cloud Portal Office er let at komme i gang med og at anvende. Tjenesten egner sig specielt til virksomheder med skalerbare arbejdsstyrker, som vil kunne tilføje og fjerne brugere afhængigt af antallet af medarbejdere og nye projekter kommer til. Det er desuden hurtigt at tilføje kunder og andre, eksterne samarbejdspartnere, som tilfældigvis behøver adgang til dokumenter og informationer.

Cloud Portal Office kræver ingen direkte investeringer i virksomhedens it-infrastruktur, hvilket gør den både billigere og enklere end f.eks. et FTP-site eller en VPN-løsning.

Fokus på sikkerhed og tryghed
For at optimere sikkerheden arbejder Sharp sammen med markedets førende partnere inden for lagring af informationer og brugeroplysninger. Alle data opbevares i Europa i højt sikrede anlæg hos Amazon Web Services og Fujitsu Cloud Services. Dataene beskyttes med adgangskontrol, firewalls og kryptering.

Brugeren kommer til Cloud Portal Office via login-portalen Sharp Cloud Portal. Login-portalen kontrolleres af virksomhedens it-afdeling, hvilket yderligere øger sikkerheden. Når en ansat holder op i virksomheden eller får en anden rolle, kan it-afdelingen hurtigt ændre rettigheder, tilføje eller fjerne adgang til tjenester eller øge lagerpladsen – alt sammen via en og samme webside.

Udskriv fra alle Sharps multifunktionssystemer
Cloud Portal Office er baseret på en brugerbaseret abonnementsmodel, hvilket indebærer, at virksomheden betaler pr. bruger i stedet for pr.  multifunktionssystem. Herved kan brugeren gemme og udskrive sine dokumenter fra alle cloud-parate systemer fra Sharp. Cloud Portal Office er standard på mange af Sharps nye multifunktionssystemer.

Sådan bruger man Cloud Portal Office i praksis
Eksempel: Et designbureau med mange ansatte, som arbejder hjemmefra, har brug for at dele et stort antal tunge filer. Kolleger og kunder skal kunne sende udkast, modeller og grafik imellem hinanden, og aftaler skal på sikker vis kunne deles med virksomhedens økonomiafdeling.

Via Sharps Cloud Portal Office henter bureauets designer projektlederens opgavebeskrivelser direkte ned på sin laptop hjemme. Straks derefter uploader designeren et udkast, som kunden har bedt om, og som nu er tilgængelig via en sikker login. Før mødet med kunder sørger projektlederne for at hente og udskrive kontrakt og faktura via kontorets multifunktionssystem.

For flere oplysninger om Sharp Cloud Portal Office, besøg www.sharp.dk.

For yderligere oplysninger
Daniel Johansson, Produktchef for Software & Solutions, Sharp Electronics (Nordic) AB, +46 73 052 37 00, daniel.johansson@sharp.eu

Om Sharp Dokument
Sharp tilbyder kraftige og prisbelønnede dokumentsystemer, som giver hurtigere og mere effektive samarbejdsmetoder og gør alle på arbejdspladsen effektive. Sharp har alt fra kompakte printere og kopimaskiner i sort/hvid og farver til alsidige, højhastigheds- og multifunktionssystemer. Sharp Open Systems Architecture (OSA) forvandler multifunktionssystemer til kraftige informationsportaler, der er integreret med skyen og forretningsapplikationer. Sharp Optimized Services hjælper virksomheder med at opnå større kontrol, effektivitet og produktivitet. Sharp Cloud Portal Office er en cloud-baseret tjeneste, som gør det enkelt at dele dokumenter og informationer samt at samarbejde online. /This is Why Sharp er den perfekte løsning til enhver arbejdsplads. For flere oplysninger besøg www.sharp.dk.