Skype for Android™ bliver endelig tilgængelig

Report this content

I dag lancerer Skype den nye smartphone-applikation Skype for Android™, som er udviklet til smartphones, og som bygger på Android OS med version 2.1 og nyere. Med lanceringen kan de fleste af verdens smartphone-brugere nu drage nytte af Skypes mange fordele, når de er på farten, enten ved at koble sig på det trådløse netværk eller via det mobile netværk (GPRS, EDGE, 3G)*. Skype for Android™ kan downloades gratis på Android Market eller ved at gå ind på  www.skype.com/m, hvor man kan læse mere om, hvordan applikationen kan downloades.

Med Skype for Android™ kan brugeren:

• Føre gratis Skype-til-Skype samtaler via WiFi eller det mobile netværk (GPRS, EDGE, 3G) [1] med andre Skype-brugere, uanset hvor i verden de befinder sig ved at anvende  Skypes SILK codec i cd-lignende lydkvalitet.
  • Foretage opkald til fastnet eller mobil til lave takster.
  • Sende og modtage chat-beskeder til én person eller en gruppe venner på Skype.
  • Synkronisere kontakter mellem Skype og mobiltelefonens kontakter og derefter foretage Skype-opkald direkte fra mobiltelefonens kontakter.
  • Se når Skype-kontakter er online og er tilgængelige for samtale eller chat.
  • Nemt importere navn og nummer til Skype-applikationen fra mobiltelefonens kontakter.
  • Modtage opkald på Skype-nummeret.

− Skype-oplevelsen findes overalt i dag. Langt flere mennesker bruger i dag Skype for at være i kontakt, når de væk fra hinanden. Vi er utrolig glade for, at Skype nu bliver tilgængeligt for de tre mest populære mobile platforme i dag: Android, iOS og Symbian, siger Mark Douglas, produktchef for Android.

Ressourcer til medier:

• Hvis du vil tale med en kontaktperson fra Skype, bedes du kontakte Peter Holmberg på Grayling Sweden

[1] I USA fungerer Skype for Android kun via WiFi. Skype for Android er p.t. ikke tilgængeligt i Kina og Japan.

* Operatøromkostninger kan forekomme, når brugeren benytter data eller roaming via 3G, EDGE, GPRS.

Hvis du ønsker flere oplysninger, bedes du kontakte:
Peter Holmberg, Grayling Sweden
E-mail: Peter.holmberg@grayling.com
Telefon: + 46 709-50 28 82/ + 46 8-527 808 21

Skype for Android™ fungerer på kompatible mobiltelefoner, som anvender Android OS v 2.1 og nyere, og er testet positivt af Skype på HTC Desire, HTC Legend, Google Nexus One, Motorola Milestone XT720 og Motorola Milestone. Det kan fungere på andra Android-telefoner, men vi kan inte garantere fuld funktionalitet og kompatibilitet. Vi er klar over, at der kan forekomme visse problemer med Samsung Galaxy S og vi arbejder på at løse disse i fremtiden. Skype for Android™ understøtter følgende sprog: brasiliansk portugisisk, dansk, hollandsk, engelsk, estisk, finsk, fransk, tysk, italiensk, japansk, koreansk, spansk, svensk, polsk, russisk, kinesisk (forenklet) og kinesisk (traditionelt).

Om Skype

Skype er en software, som gør det muligt at tale med hele verden. Flere millioner mennesker og virksomheder bruger Skype til at foretage gratis video- og stemmeopkald, sende chat-beskeder og dele filer med andre Skype-brugere. Skype anvendes også dagligt af mennesker overalt på kloden til at foretage opkald til fastnet og mobiltelefoner til lavere takster. Download Skype til din pc eller mobiltelefon på www.skype.com