FYRTÅRNSPRIS skal gøre Sorø synlig i hele Danmark

Jagten på kandidater til Fyrtårnsprisen er gået ind. Til Erhvervslivets nytårskur uddeler Sorø Erhvervsudviklingsråd en helt ny pris til en virksomhed, en organisation, forening, person, projekt eller en særlig indsats, som har været med til at synliggøre Sorø kommune i det øvrige Danmark.

”Synlighed spiller en stor og afgørende rolle for udvikling og trivsel i Sorø Kommune. Det skal Fyrtårnsprisen sætte fokus på. For at vinde prisen er det afgørende, at man har formået at skabe opmærksomhed omkring Sorø. Det kan være ved at trække besøgende, handel eller arbejdspladser til kommunen, eller på anden måde have fået sat Sorø på landkortet”, udtaler Michael von Bülow, formand for Sorø Erhvervsudviklingsråd.

Hæder og biograf

Fyrtårnsprisen består af et diplom som udtryk for hædersbevisning, samt 6 måneders eksponering i en biografreklame i Sorø. Erhvervsudviklingsrådet sørger samtidig for yderligere omtale ved at offentliggøre prisvinderne på nettet, i Sorø Erhvervs nyhedsbrev, i Sorø Erhvervsmagasin, samt i forbindelse med aktiviteter, der gennemføres af Sorø Erhverv.

Første uddeling

Prisen uddeles første gang til Erhvervsudviklingsrådets nytårskur i januar 2017. Derefter uddeles den hvert år frem til 2020, hvor vækststrategien revideres. Prisvinderne udvælges af i samarbejde med nøglepersoner fra mediebranchen, kulturlivet og det politiske liv.

Indstil din kandidat nu

Alle borgere, virksomheder, organisationer og foreninger i hele landet, kan indstille kandidater til prisen. Der skal blot gives en kort begrundelse for, hvorfor netop denne kandidat skal modtage prisen. Nominering kan ske frem til den 5. december 2016, på www.fyrtårnsprisen.dk eller på mail til erhverv@soroe.dk

Erhvervschef i Sorø Kommune, Niels-Henrik Glisbjerg på telefon 29 32 56 92.
Formand for Sorø Erhvervsudviklingsråd, Michael von Bülow, tlf. 53 53 81 18.