Rost magasin sætter fokus på de unge

Der var stor ros til Sorø Erhvervs erhvervsmagasin tidligere på året, da Sorø Kommune blev kåret som årets højdespringer i DI’s erhvervsklimaanalyse. Nu er næste nummer af magasinet på gaden – denne gang med et tema om unge.

Lærlinge, studerende, elever, praktikanter – mulighederne for at invitere unge mennesker ind i virksomhederne er mangfoldige, og det samme er virksomhedernes udbytte af de unge bekendtskaber. Men en ting er fælles: Kontakten til de unge er til gavn både for virksomheden og for den unge.

”En lærling giver altid gode input, og de har lært det sidste nye på erhvervsskolen, og kan lære os ”gamle” i faget nogle nye ting,” lyder det blandt andet fra Ole Rebien fra Orebo Træindustri.

”Vi har altid elever i gang, da det er en vigtig kilde til nye medarbejdere,” siger Max Thomsen fra SuperBrugsen i Stenlille.

Magasinet Sorø Erhverv sætter denne gang fokus på de unge og på, hvad det betyder for virksomhederne at sikre en god kontakt til fremtidens medarbejdere. For at tune ind på fremtiden, det er ren win-win. Og samarbejdsmulighederne er mange, hvilket man også kan læse om i magasinet.

Magasinet besøger desuden en række af de lokale uddannelsesinstitutioner, fra Sorø Gymnastikefterskole og Sorø Fri Fagskole til Sorø Akademi og ScienceTalenter.

Magasinet sendes med brevpost til ca. 1900 lokale virksomheder. Det kan læses her: http://issuu.com/soroerhverv/docs/151102_sor___erhvervsmagasin_3_195x

Erhvervschef i Sorø Kommune, Niels-Henrik Glisbjerg på telefon 29 32 56 92.