Henkel registrerer solid salgsvækst og øger lønsomheden i første kvartal

• Salgsstigning på 4,8 procent. til 4.008 mio. euro (organisk: +4,7 %)
  • Justeret* driftsresultat: plus 16,6 procent til 551 mio. euro
  • Justeret* EBIT-margin: plus 1,3 procentpoint til 13,7 %
  • Justeret* indtjening pr. præferenceaktie (EPS): plus 19,2 % til 0,87 euro
  • Emerging markets viser igen vækst over gennemsnittet (+8,7 %)
  • Forbedret bruttoavance på trods af stigninger i prisen på råvarer

Düsseldorf, Tyskland – “Henkel fik en god start på regnskabsåret til trods for et udfordrende og omskifteligt markedsmiljø. Vi opnåede solid organisk vækst og forbedrede væsentligt vores lønsomhed,” sagde Henkels adm. dir. Kasper Rorsted. “Alle vores forretningssektorer bidrog til dette resultat. Endnu engang kunne der konstateres en stærk udvikling på vores emerging markets. Vi er dermed sikre på, at vi vil nå vores mål for regnskabsåret 2012.”

For regnskabsåret 2012 udtrykte Rorsted: “Vi forventer, at udsving og usikkerhed fortsat vil påvirke vores markeder. Vi vil fortsat tilpasse vores strukturer og processer, så vi kan reagere hurtigere og mere fleksibelt end vores konkurrenter.”

Denne pressemeddelelse er en oversættelse af første del af en global udgave. Den originale version af pressemeddelelsen på engelsk og yderligere oplysninger kan downloades i vores presserum med følgende link: http://www.henkel.com/press/publication-report-q1-2012-35825.htm

T: +46 10 480 7611

M : cecilia.l.destoup@henkel.com

www.henkel.dk

Henkel er aktive over hele verden med førende varemærker og teknologier inden for tre forretningsområder: Kosmetik og hygiejne, vask og husholdningsrengøring samt lim, tætning og overfladebehandling. Virksomheden blev grundlagt i 1876 og har i dag en markedsledende position inden for konsumentområdet samt industrien med velkendte varemærker som Schwarzkopf, Barnängen Loctite og Pattex. Henkel har ca. 47.000 medarbejdere og rapporterede i 2011 en omsætning på 15.605 millioner euro og et overskud på 2029 millioner euro. Henkel er registreret på den tyske børs DAX og er rangeret blandt Fortune Global 500. Henkel Norden har ca. 440 medarbejdere og omsatte for 187 millioner euro i 2011.