Klaus Strottmann efterfølger Campbell Peacock som President, Henkel Norden

Campbell Peacock (61), President, Henkel Norden og General Manager Consumer Products, forlader Henkel efter ti fremgangsrige år. Klaus Strottmann, Corporate Vice President International Marketing Professional, er udnævnt som hans efterfølger med virkning fra 1. november 2011.

Campbell Peacock blev ansat i Henkel i 2002. Han startede sin karriere inden for forretningsområdet for kosmetik i Henkel Norden og som General Manager for Schwarzkopf & Henkel Cosmetics. Fra 2003 har han også været President for Henkel Norden og har med stor succes udviklet Henkel Norden generelt og forretningsområdet for hårkosmetik i særdeleshed.

Klaus Strottmann (46) blev ansat i Henkel i 1992. Med sin brede baggrund i salg, marketing og ledelse er han godt forberedt på at fortsætte udviklingen af den nordiske del af virksomheden. “Jeg ser frem til sammen med Henkel Norden-teamet at styrke vores førende markedspositioner i regionen yderligere. Vi vil fokusere på innovationer og støtte vores kunder i at udvikle deres forretning,” siger Klaus Strottmann.

Dorothee Adam

Tlf.: 46 10 480 76 11

Mail: dorothee.adam@henkel.com

Henkel er en global virksomhed med markedsledende varemærker som Schwarzkopf, Poly Swing, Loctite og Pattex. Henkel har aktiviteter inden for tre forretningsområder: husholdningsprodukter, kosmetik og toiletartikler samt lim, tætning og overfladebehandling. Henkel har mere end 48.000 medarbejdere og er en "Fortune 500"-virksomhed. I 2010 havde Henkel-koncernen en omsætning på 15.092 mia. euro og et overskud på 1.862 mia. euro. Henkel har aktiviteter i 125 lande og er noteret på børsen i Frankfurt. Henkel Norden har omkring 430 medarbejdere i de fire nordiske lande og havde i 2010 en omsætning på 192 mio. euro.

www.henkel.dk