Staples ind på det finske marked Køber Oy Lindell Ab

Report this content

Oslo,  2. juli 2010 — Staples, Inc. (Nasdaq: SPLS) offentliggjorde i dag, at virksomheden har opkøbt Finlands førende leverandør af kontorudstyr, Oy Lindell Ab. Det opkøbte firma har 103 medarbejdere og bliver Staples’ platform og springbræt til det  finske 700 millioner dollarmarked for kontorudstyr. Lindell betjener i dag firmaer i alle størrelser gennem direkte leverancer og et netværk af syv forretninger. Selskabet tilbyder et bredt udvalg af kontorartikler til både industrien og skoler, idet kontor- og dataudstyr udgør 75 % af salget.

- Ved at kombinere Lindells stærke lokale ekspertise med Staples’ førerposition og kompetence som verdens største leverandør af kontorudstyr, vil det nye selskab være godt positioneret for fremtidig vækst og succes, fastslår Staples’ Regional Vice President Nordic, Bjørn Maarud.
- Lindell repræsenterer en attraktiv mulighed for Staples til at få succes i hele Norden, hvor vi allerede er repræsenteret i Norge, Sverige og Danmark, som vigtige aktører i den europæiske del af Staples.

- Lindell har en stærk forretningsmodel og et fokus på kundeservice, som har imponeret os, udtaler topchefen i Staples Inc., Ron Sargent. -Lindell er en værdifuld tilvækst til Staples-familien, og vi ser frem til at arbejde sammen med dem.

Indtil nu har Staples haft et partnerskab med Lindell, som har betjent Staples’ globale kontraktkunder i Finland. Staples indledte samarbejdet med Lindell i 2008, da Staples købte Corporate Express.

-Staples vil basere den fortsatte virksomhed i Finland på Lindells 120-årige succeshistorie på det finske marked, udtaler Bjørn Maarud. -Selskabets erfarne ledelse og et stærkt team af salgsrepræsentanter vil sammen med en moderne og effektiv central lager- og logistikenhed samt syv forretninger gøre det let for finske kunder at købe kontorudstyr. Lindells nuværende topchef, Bo Nyman, indtræder i Staples’ nordiske ledelsesteam som administrerende direktør for Staples i Finland.

Fakta om Staples

Staples er verdens største leverandør af kontorudstyr, og har som målsætning at gøre det let for kunderne at købe et bredt udvalg af kontorartikler. Selskabet havde i 2008 en omsætning på 23 milliarder dollars og 91.000 ansatte på verdensplan. Staples betjener firmaer i alle størrelser i 27 lande, deriblandt lande i Nord- og Sydamerika, Europa, Asien og Australien. I juli 2008 købte Staples Corporate Express, en af verdens førende leverandører af kontorartikler til erhvervslivet og andre brugere. I 1986 tog Staples det selvudviklede supermarkedskoncept i brug og har hovedkvarter i nærheden af Boston i USA. Yderligere informationer om Staples (Nasdaq: SPLS) kan findes på www.staples.com.

Foto:
Lindell repræsenterer en attraktiv mulighed for Staples til at få succes i hele Norden, udtaler Regional Vice President Nordic Bjørn Maarud

Mediekontakt:
Regional Vice President Nordic