Indesit Company i Norden.

Report this content

Michele Caputo vil koordinere det nye selskapets planer i Sverige, Norge, Danmark, Finland og Island

Stockholm, 28 februar 2013 – Michele Caputo (39) ble ny administrerende direktør i Indesit Company Nordics AS i begynnelsen av juni 2012. I Stockholm (Sverige) vil Indesit Nordics være sentrum for virksomheten i Norden, som i tillegg til Sverige også inkluderer Danmark, Finland, Island og Norge.

Indesit Company SpA har besluttet å investere i Norden med en langsiktig plan, for å vinne utfordrende markedsandeler.

For å oppnå konsernets mål, vil Indesit Company øke sin tilstedeværelse på disse markedene og tilby en sterk og nøyaktigere kundeservice. Av denne grunn skal det bygges ut en sterkere infrastruktur med et dedikert team som er i stand til å dekke salg, markedsføring, logistikk og finans basert i Norden.

Vi skaper et sterkere lokalt lag med mål om å øke markedsandelen vår, ved å ha flere salgssjefer med høyere kompetanse som vil sikre hyppige opplæringskurs og kunne tilby salgsmuligheter til alle butikkene i regionen. Vi kommer også til å forbedre ettersalgsservice med nye verktøy og prosesser, utnytte vesteuropas beste praksisprosjekter og forsterke lokal logistikkstøtte for å redusere leveringstiden for små mengder. Vi vil også gi sterkere støtte til lokal markedsføring for å utvikle porteføljen vår og bedre kunne tilfredsstille våre “Nordiske kunder” erklærte Michele Caputo, administrerende direktør i Indesit Company Nordics.

Før dette har Michele Caputo stilt sin ekspertise til rådighet for Reckitt Benckiser i 14 år. Siden 1998 har han vært involvert i flere salgsroller, administrert internasjonale storkunder og distriktssjefer. I 2006 ble han utnevnt til leder av Trade Marketing Italy med koordinering av noen av de beste praksisprosjekter i Europa for  hovedkategorier. I 2009 ble han utnevnt til salgsdirektør på New Zealand, der han forbedret kundeengasjementet fra transaksjonsbaserte forhold til strategisk partnerskap og utmerket seg i innenlands markedsføring, noe som vant anerkjennelse både hos industrien og kundene (han vant pris som årets leverandør i 2011, både for dagligvarer og farmasøytiske produkter).

Indesit Company er en av Europas ledende produsenter og distributører av hvitevarer (vaskemaskiner, tørketromler, oppvaskmaskiner, kjøleskap, frysere, komfyrer, kjøkkenhetter, ovner og kokeplater). Selskapet er den ubestridte lederen i store markeder som Italia, Storbritannia og Russland. Det ble grunnlagt i 1975 og har vært notert på Milano-børsen siden 1987. I 2011 hadde konsernet et salg på € 2,8 billioner Euro. Indesit Company har 14 produksjonsanlegg (i Italia, Polen, Storbritannia, Russland og Tyrkia) og 16000 ansatte. Konsernets viktigste merkevarer er Indesit, Hotpoint og Scholtès.

Mediakontakter:

Erik Höglund, Kelly and Pling, erik.h@kellyandpling.com, +46706291185