Bæredygtig kaffe – nu også til kapselmaskinen

Hvilken kaffe byder du uventede gæster? Hvis der er Gevalia fra din Tassimo-maskine i koppen, kan du fremover svare ”100 procent bæredygtig kaffe”. Tassimos kaffekapsler fra Gevalia indeholder nemlig nu 100 procent kaffe fra Rainforest Alliance-certificerede plantager. Det betyder, at du nu kan drikke kaffe, som den bliver serveret på caféen og samtidig have god samvittighed – og så er det tilmed både nemt og hurtigt at tilberede en af de mange skønne Tassimo-drikke.

KØBENHAVN, 13. December

Kapselkaffemaskinen Tassimo, der er produceret af Kraft Foods og Bosch, gør allerede stor glæde i mange danske hjem. Der findes et hav af forskellige smagsvarianter af både the, kaffe- og chokoladedrikke, så der er rig mulighed for, at alle i familien kan finde deres helt egen favoritdrik. Desuden er der tænkt i miljøhensyn under udviklingen af det smarte Tassimo-system, hvilket bl.a. betyder, at kapslerne er genanvendelige og kan sendes portofrit til det innovative genanvendelsessystem TerraCycle, når de er brugt.

100 procent bæredygtig kaffe

Men ikke nok med det. Nu er en del af kaffesortimentet til Tassimo-maskinerne blevet 100 procent bæredygtigt, idet Gevalia, der leverer varianter som mørkristet, cappuccino, espresso og latte til Tassimo, er blevet certificeret af non-profit miljøorganisationen Rainforest Alliance. Dermed lever kaffen op til bestemte krav til bæredygtig produktion samt sociale og miljømæssige forhold. Med andre ord kan du være sikker på, at din kop Gevalia fra Tassimo er lavet på bønner, der kommer fra landbrug, hvor der er taget hensyn til både arbejdsmiljø, dyreliv, økosystemer, vandløb og landområder.

Tre nye smagsvarianter

Der findes en lang række Gevalia-varianter, man kan lave de skønneste kaffedrikke med, og i september kom tre nye kapselvarianter til Tassimo-systemet på det danske marked – to kaffevarianter og én the: ”Gevalia Indonesian Lava” – en intens kaffe med mørk karakter og krydret smag, ”Gevalia Latin Sunset” – en fyldig og velafbalanceret kaffe med let nøddesmag, samt Twinings ”Après-Midi d’Orient” – en mild sort the med smag fra rosenblade og søde jordbær og et strejf af hyldebær, vanilje og appelsin.

Kapslerne til Tassimo-bryggesystemet, inkl. de tre nyeste varianter, er i handlen nu og kan købes følgende steder:

• Føtex
  • Bilka
  • IRMA
  • Superbest
  • Kvickly
  • Superbrugsen
  • Metro
  • Whiteaway.com
  • Wupti.com
  • Staples

Om Rainforest Alliance

• Rainforest Alliance er en international non-profit organisation, der arbejder for at skabe en bæredygtig fremtid for miljø, kaffebønder og lokalsamfund.
  • Ud fra certificeringsprincippet "hjælp til selvhjælp" uddannes landmændene i miljøvenlig dyrkning, i at højne kvaliteten af deres afgrøder og tage socialt ansvar for de ansatte.
  • Rainforest Alliance arbejder for at skabe sikre arbejdspladser, gode levevilkår, bedre sundhedssystemer og uddannelse til børnene. Deres tre grundsten i certificeringsprogrammet er: Miljø, økonomi og sociale forhold.
  • Seglet ”Rainforest Alliance Certified™” symboliserer, at produktet indeholder råvarer fra et certificeret landbrug, som lever op til Rainforest Alliances ti standarder.
  • Rainforest Alliance certificeringen er garanti for, at kaffebønderne overholder strenge standarder for bevarelse af naturressourcer og for arbejdernes og lokalsamfundets rettigheder og velfærd.
  • Organisationens filosofi er, at bæredygtighed hænger sammen med økonomisk udvikling og social sikkerhed for kaffebønderne.

For yderligere information om Rainforest Alliance, besøg www.rainforest-alliance.org

Om TASSIMO

TASSIMO er en fuldautomatisk kapselmaskine til varme drikke, produceret af Kraft Foods i samarbejde med Bosch. TASSIMO leverer kakao, the- og kaffedrikke fra mærker som bl.a. Gevalia, Marabou, Carte Noir og Twinings. Drikkene kommer i kapselform. Alle TASSIMO-kapsler fra Gevalia er certificeret i henhold til standarder for bæredygtighed fra Rainforest Alliance. Læs mere om Rainforest Alliance på: www.rainforestalliance.com.

Brugte TASSIMO-kapsler og emballage kan indsendes til TerraCycle, der sørger for, at kapselmaterialet bliver genanvendt i andre produkter.

Mondelēz International, Inc (NASDAQ: MDLZ) er global markedsleder inden for chokolade, sukkerkonfekture, kaffe og pulverdrik. Mondelēz International har en årlig omsætning på cirka 36 milliarder dollar og virksomheder i mere end 80 lande. I Norden er vi førende inden for chokolade, kaffe, friskost og chokoladedrik. I vores produktportefølje har vi velkendte mærkevarer som Marabou, Daim, Gevalia, Stimorol, V6, Philadephia, Tassimo, TUC, Oreo og Halls.

Mondelēz International i Norden har cirka 1600 ansatte. I Danmark findes vi i Albertslund. Læs mere på vores webside: www.kraftfoodsnordic.com

Kraft Foods’ nuværende virksomhed i Europa er ejet af Mondelēz International, men det juridiske navn ændres først den 29. april 2013.

Fakta om TerraCycle

TerraCycle blev grundlagt i 2001 og er i dag en verdensomspændende virksomhed og førende inden for indsamling og genbrug af affald fra forbrugere. TerraCycle samarbejder med mange kendte varemærker i 22 lande om at indsamle og genanvende emballage og brugte produkter såsom chipsposer, slikpapir, juicekartoner, kuglepenne, tandbørster, kaffekapsler og meget mere, som ellers var blevet til affald.

På verdensplan deltager 31 millioner mennesker i TerraCycles programmer, og deres indsats har indtil videre reddet 2,4 milliarder stykker skrald fra forbrænding eller losseplads samt doneret over 4,5 millioner amerikanske dollars til velgørenhed.

For yderligere information, besøg www.terracycle.dk

For mere information om Tassimo, kontakt venligst:

TASSIMO presseservice:

Joy Morgan, mobil: 26 22 49 36, mail: jcm@primetime.dk