Århus Kommune vælger telefoni fra Telenor

Danmarks næststørste kommune har indgået aftale med Telenor om levering af telefoni og mobilt bredbånd til sine 30.000 medarbejdere. Aftalen med Århus Kommune er en af de største aftaler Telenor hidtil har indgået i Danmark. Telenor blev blandt andet valgt på grund af sine mobilløsninger.

Aftalen mellem kommunen og Telenor omfatter ud over mobiltelefoni og fastnet også mobilt bredbånd på jobbet. Aftalen gælder indledningsvis for de kommende to år, og erhvervsdirektør Jesper Hansen ser frem til at implementere aftalen så hurtigt som muligt: "Vi er naturligvis meget glade for at blive valgt til at føre Århus Kommunes moderne og visionære telestrategi ud i livet. Kommunen kan nu se frem til en mobilløsning, der bidrager til en moderne, fleksibel og effektiv arbejdsplads for Århus Kommunes mange tusinde medarbejdere", siger Jesper Hansen. Århus Kommune siger om aftalen: ”Vi ser frem til samarbejdet med Telenor, som til fulde understøtter vores mobile strategi. Vi forventer, at Telenor aktivt vil bidrage til, at Århus Kommune følger med den digitale tidsalder, hvor meget kan klares over mobilen. Vi ønsker at sende et stærkt signal om, at Århus Kommune er en moderne virksomhed," siger IT-chef Flemming Nielsen fra Århus Kommune. Mobilløsning giver frihed til medarbejderne Telenor har gode erfaringer med at levere mobilløsninger til store offentlige virksomheder. Aftalen med Århus Kommune er derfor oplagt: ”I dag ser vi ofte offentlige myndigheder, der er mere innovative end store dele af erhvervslivet, når det gælder teleløsninger. Moderne løsninger kan frigive tid, der i dag bliver brugt på administration og besværlige arbejdsgange, og der er store gevinster at hente for det offentlige. Dagens aftale understreger, at vi kan levere løsninger og rådgivning til alle dele af den offentlige sektor, så man her får de bedste muligheder for både at levere bedre service og skabe fleksible og moderne arbejdspladser,” siger Jesper Hansen.