• TELENOR/

Erhvervskunder hos Telenor kan nu tage hjemmeprisplan og -funktionalitet med til udlandet

Når erhvervskunder hos Telenor fremover rejser i EU, kan de ringe for 2 kr./min. i tillæg til den pris, som de betaler derhjemme. Samtidig bliver kundernes hjemmefunktionaliteter på mobiltelefonen som fx gruppesøgeplan også tilgængelige på rejsen i det meste af EU.

For 19 kr. om måneden kan erhvervskunder hos Telenor fremover sikre sig, at de kan ringe til en fast lav pris lige meget, hvor de befinder sig i EU. Telenor kalder det nye tillægsprodukt Business Traveller, og dermed kan kunden tage sine hjemmepriser med rundt i EU for et tillæg på 2 kr. i minuttet, når de ringer op. Det giver ifølge Telenor kunderne en efterspurgt tryghed. ”En fast minutpris gør det nemmere at overskue udgifterne i slutningen af måneden, og det giver en ro i maven. Mange af vores kunder er vant til faste priser herhjemme, og den sikkerhed giver vi dem nu med på rejsen til udlandet, hvor priserne historisk set har været særligt svære at gennemskue og varieret meget fra land til land,” siger Jesper Hansen, der er erhvervsdirektør hos Telenor. Kunder på Business Traveller, kombineret med et Telenor Business Flex abonnement, ringer således hjem for blot 2 kr./min. Kunder med abonnement på Business Traveller kan samtidig modtage opkald for 1 kr./min. i hele Norden og EU. Fleksibilitet med i kufferten Udover en overskuelig prisplan tilbyder Business Traveller også muligheden for at tage en række funktionaliteter med på rejsen fra Telenors mobilunivers. Det betyder, at eksempelvis faste viderestillinger og statusangivelser som noget nyt fortsat virker i en række EU-lande. ”Mobilen vil kort sagt opføre sig, som var du stadig i Danmark. Vi har rigtig mange kunder der efterhånden har valgt en ren mobilløsning, hvor de fx ved hjælp af en søgeplan kan sikre, at kunder aldrig ringer forgæves, fordi opkaldet altid dirigeres til en ledig medarbejder. Den funktion kan nu også tages med til udlandet, og dermed er endnu en barriere brudt ned for at nå den totale mobile frihed for vores kunder,” fortæller Jesper Hansen fra Telenor. Telenor har lavet aftaler med operatører i en række EU-lande om, at de understøtter funktionaliteterne fra Telenors mobilunivers. Listen med lande, der er omfattet af aftalen ligger på telenor.dk, og Telenor arbejder løbende på at udvide listen. Disse funktionaliteter er omfattet i Business Traveller: • Lokalnummerplan En service der samler mobil- og fastnettelefoner i ét fælles netværk. Dermed kan ansatte foretage opkald til medlemmer i gruppen ved hjælp af lokalnumre – nu også når de ringer fra udlandet hjem til kollegerne. De kan altså blot bruge den interne telefonbog, som de plejer. • Spærreplan En service der gør den telefoniansvarlige i stand til at kunne bestemme, hvilke telefonnumre de ansatte kan ringe til og modtage kald fra – nu også når de er i udlandet. • Gruppesøgeplan Med Gruppesøgeplan kan op til 25 af virksomhedens medarbejdere modtage opkald på et fælles gruppenummer. Medlemmer af søgeplanen kan altså indgå i et centralt serviceteam uden hensyntagen til de fysiske rammer – og nu heller ikke landegrænser. • Statusplan En service der giver virksomhedens omstillingsfunktion et opdateret overblik over hvilke kolleger, der er optagede/ledige eller har slukket for deres mobiler – nu også selvom de er ud at rejse.