Nyt nordisk partnerskab: Telenor indgår nordisk aftale med TrygVesta

Telenor skal fremover levere al telefoni og bredbånd til TrygVesta i Danmark, Norge og Sverige. Parterne har netop underskrevet en treårig aftale. Med aftalen markerer Telenor sin førerposition på det nordiske marked. Telenor skal de næste tre år levere al mobil- og fastnettelefoni, fast og mobilt bredbånd samt stå for servicering af omstillingsanlæg hos TrygVesta i Danmark, Norge og Sverige. Aftalen betyder, at TrygVesta skifter leverandør i Danmark og Sverige. Således bliver Telenor hovedleverandør til alle ca. 4.300 ansatte i TrygVesta. En nordisk løsning Aftalen træder i kraft til december i år. Den vil ifølge Telenors danske erhvervsdirektør, Henrik Skov, styrke selskabets position på det nordiske marked. ”Vi er meget stolte over, at TrygVesta har valgt os som hovedleverandør fremover. Især fordi vi ikke kun blev valgt på pris, men fordi det også spillede ind, at vi kunne levere en nordisk samlet løsning, der samtidig dækker TrygVestas behov, når koncernen fremover skal omlægge flere hovedkontorer til åbne kontorlandskaber,” siger Henrik Skov. Fakta om aftalen - Telenor skal levere al mobil- og fastnettelefoni samt fast og mobilt bredbånd til TrygVesta i Danmark, Norge og Sverige. Telenor får desuden ansvaret for servicering af TrygVestas omstillingsanlæg. - 1. december 2009 træder aftalen i kraft og løber i tre år. - Aftalen omfatter levering af følgende produkter til samtlige ca. 4.300 ansatte i TrygVesta: 3.300 mobiltelefoni abonnementer 1.600 mobil bredbånd abonnementer 3.000 fastnettelefoni abonnementer 1.400 ADSL abonnementer