Pressemeddelelse: It-sikkerhed i skyen til små virksomheder

Telenor lancerer sikkerhedspakker med antivirus og backup i skyen til små virksomheder. Pakkerne skal gøre det nemt og billigt for virksomhederne at tænke på sikkerheden.

De færreste mindre virksomheder har en it-chef, der kan tage sig af backup og antivirus. Og ofte rækker budgetterne ikke længere end til den gratis viruspakke på nettet. Derfor introducerer Telenor nu integrerede sikkerhedspakker til priser, som matcher selv enkeltmandsvirksomheders budget.

Tilbuddet markerer startskuddet på et samarbejde med det norske sikkerhedsfirma Norman. Resultatet er tre forskellige sikkerhedspakker, der både indeholder antivirus-licenser og mellem 5 og 100 GB plads i skyen. Pakkerne er skræddersyet til små virksomheder, der har brug for billig og effektiv backup og sikkerhed.

"
Vi ser en stigende efterspørgsel hos de mindre virksomheder efter billige integrerede løsninger, der automatiserer backup og antivirus. Vores nye sikkerhedspakker er alt-i-én-løsninger, som beskytter kundens pc, uanset om han bruger netbank, sender e-mail, eller bare surfer på nettet. På den måde behøver små virksomheder ikke bekymre sig om sikkerheden, og samtidig kan de tilgå fotos, dokumenter og andre filer, uanset hvor de er,” siger salgsdirektør hos Telenor, Michael Burgaard.

App giver adgang til filer fra smartphone og tablet
Ikke alene passer antivirus-softwaren på virksomhedernes pc døgnet rundt. Den integrerede backup-løsning gør alle filer tilgængelige online, så man kan downloade dem til sin pc eller mac hvor som helst – helt sikkert. Og er man på farten uden sin bærbare, er alle filer også tilgængelige på mobilen, uanset om man bruger Android eller iOS.

• Telenors små erhvervs-bredbåndskunder får fri antivirus og 5 GB plads i skyen.
    • Nye bredbåndskunder kan få 20M/2M bredbånd til 199/måned.
    • De første 500 nye bredbåndskunder får fri antivirus og 20 GB backup i et år.

Pressechef
, Telenor
Tlf: 60 50 63 10
E-mail: pgu@telenor.dk