Telenor ændrer organisationen

I forlængelse af sommerens navneskift og introduktion af Telenor i Danmark ændrer Telenor nu sin organisation. En mere smidig og effektiv organisation skal understøtte det skærpede fokus og ambition om at gøre en positiv forskel for kunderne. Ændringerne betyder også, at omkring 125 medarbejdere og ledere opsiges.

"Kunderne har taget godt imod vores nye navn og deres nye teleselskab. Vi kan se, at vores ambition om at levere produkter og tjenester, der er gennemskuelige og nemme at gå til, er blevet taget godt imod af danskerne. Men det er kun første skridt på vejen. Vi gearer nu vores organisation til langt bedre at kunne investere i og udnytte fremtidens muligheder på tværs af mobil og bredbånd til gavn for vores kunder," siger Henrik Clausen, adm. direktør i Telenor i Danmark. Ændringerne i Telenors organisation indebærer blandt andet, at salg og markedsudvikling rettet mod erhvervskunder samles i én fælles division under ledelse af Jesper Hansen, tidligere direktør for netværksdrift og regulatoriske forhold i Telenor. Samtidig samles IT og netværksudbygning på tværs af mobil og bredbånd i én division under Lars Rude Andersen, tidligere direktør for IT og Teknik i Telenor. Den nye division skal sikre en effektiv udvikling, udrulning og drift af Telenors mobile- og fastnetinfrastruktur. Fratrædelser Direktør for Telenors grossistforretning Allan Koch fratræder i forbindelse med ændringerne. Det samme gør direktør for Erhverv Small Accounts, Allan Russell, som har fået nye udfordringer inden for Telenor koncernen. Omkring 125 medarbejdere og ledere opsiges Omstruktureringerne skal samtidig optimere driften i Telenors forretning og nedbringe omkostninger. Derfor vil omkring 125 medarbejdere og ledere i denne uge blive opsagt. Medarbejdere på telefoner i Telenor Kundeservice og i Telenors butikker bliver ikke berørt af opsigelserne. "Det er selvfølgelig dybt beklageligt at skulle sige farvel til gode medarbejdere. Vi vil derfor også gøre vores bedste for at hjælpe vores kolleger godt på vej i deres videre karriere. Der er tale om en nødvendig tilpasning af organisationen, der skal sikre Telenors langsigtede position som et førende selskab på det danske marked," siger Henrik Clausen. Alle opsagte medarbejdere får blandt andet tilbudt et skræddersyet genplaceringsprogram som hjælp til at komme videre i karrieren. Selskaberne CBB Mobil og BiBoB, der begge er ejet af Telenor, er ikke omfattet af ændringerne.