Telenor godt rustet til fremtiden

Antallet af kunder i mobil-forretningen fastholdes i forhold til samme periode sidste år. Periodens indtjening på 20 pct. (EBITDA-margin) ligger på det forventede. Allerede i denne måned åbner Telenor for hastigheder op til 32 Mbit/sek i sit 3G-netværk.

Indtjeningen (EBITDA-margin) for kvartalet blev på 20 pct. mens antallet af mobil-kunder ligger stabilt i forhold til samme periode i 2011.

”Kvartalet er præget af den hårde konkurrence på markedet, hvor både lavprisselskaber og de etablerede spillere er aggressive. Set i lyset af den nuværende markedssituation er jeg tilfreds med resultatet, og jeg har positive forventninger til resten af 2012 på både privat- og erhvervsmarkedet,” siger Jon Erik Haug, administrerende direktør i Telenor.

Telenor arbejder fortsat målrettet på at transformere selskabets organisation med henblik på at reducere omkostninger og levere den bedste kundeoplevelse.

”Vi har derfor igennem de seneste år foretaget ændringer af forretningen og organisationen, der styrker os til det fremadrettede udskilningsløb på markedet. Alene i det seneste kvartal har vi tilpasset og effektiviseret vores distribution samt organisation og vi er på vej til at indgå et partnerskab omkring drift og udvikling af vores kundeservice. Alt sammen tiltag der reducerer vores omkostninger og gør at vi står stærkt,” siger Jon Erik Haug.

Stærkt mobilnetværk
Konkurrencemyndighederne har godkendt aftalen mellem Telenor og Telia om at lægge netværkene sammen i Danmark. Det fælles netværk får Danmarks bedste og mest fintmaskede dækning på både 2G, 3G og 4G. Allerede i denne måned åbner Telenor for lynhurtige downloadhastigheder på op til 32 Mbit/sek i sit 3G-netværk, hvilket giver endnu et løft af kundeoplevelsen.

”Kundeoplevelsen på et mobilnetværk handler om at give kunderne en hurtig og stabil forbindelse når de bevæger sig rundt. Vores netværk er stærkere end nogensinde på alle parametre, og med de nye 3G-hastigheder er vi godt rustet til fremtiden,” siger Jon Erik Haug.

Telenor hjælper danskerne med at skabe gode forbindelser via mobil og bredbånd. Vi er en del af en global virksomhed, som er et af Nordens største teleselskaber og en af verdens største leverandører af mobiltelefoni. Telenor er repræsenteret i 11 lande, og på verdensplan hjælper vi over 140 millioner kunder med at kommunikere. Danmark er et fokusområde for Telenor. Her er vi mere end to tusinde medarbejdere, som hver dag yder vores bedste for at gøre det enkelt og nemt for vores kunder at kommunikere. Det er vigtigt for os, at Danmark bliver et førende videnssamfund. Derfor investerer vi hvert år massivt i den danske teleinfrastruktur. I Danmark er CBB Mobil, BiBoB og Canal Digital også en del af Telenor-familien. Du kan læse mere om os på www.telenor.dk