Teleperformance i øget lokal satsning – omstrukturerer og udnævner ny Country Manager i Danmark

KundeservicevirksomhedenTeleperformance gennemfører nu en omstrukturering for at tydeliggøre sit stærke fokus på kundeoplevelser. For at styrke de lokale nordiske markeder, er der oprettet en ny stilling som Country Manager i hvert land. Jan Nordhøj er blevet ansat til den danske Country Manager stilling. Jan kommer med en baggrund fra flere ledende stillinger indenfor Contact Center og Supply Chain Management.

– Teleperformance skal være den markedsledende ekspert på kundeoplevelser. Vi skal yde den absolut bedste service igennem hele kundekontakten, fra den første samtale, til opgaven er løst og kunden er tilfreds. For at Teleperformance skal kunne leverere dette, kræver det glade og tilfredse medarbejdere. Derfor ansætter vi nu en ny Country Manager til hvert enkelt nordisk marked. Country Manageren vil have et tydeligt fokus på både kunder og medarbejdere , siger Jonas Norén, CEO for Teleperformance i Norden.

Den nye danske Country Manager Jan Nordhøj, har stor erfaring fra kundeservicebranchen med ledende stillinger hos LN Eurocom Tele Services A/S, og senest kommer han fra en stilling som Head of Operations hos DB Schenker Rail Scandinavia A/S.

– Kundeservicebranchen har længe været undereksponeret i Danmark. Der er en meget stor intern kompetence hos os, som jeg ser meget frem til at arbejde med, og udvikle yderligere. Men vi skal øge bevidstheden på markedet om, at Teleperformance er en global ekspert i kundeservice, og om den merværdi samt kvalitet, som faktisk kan opnås ved at bruge en ekstern partner til at varetage kundeservicen siger Jan Nordhøj.

Målet for Teleperformance er, at være den bedste til at yde god service for vores kunders kunder. Dette opnås ved at være en god arbejdsgiver for en bred variation af mennesker. Teleperformance vil være en god startvirksomhed for medarbejderes videre karriere, helst indenfor virksomheden, men alternativt også i andre stillinger i andre virksomheder, hvor de kan være gode ambassadører for Teleperformance.

– Et af mine mål er selvfølgelig at øge kundeporteføljen i Teleperformance Danmark, og yderligere konsolidere vores position som eksperten i kundeoplevelser. Det er min overbevisning, at det gøres bedst ved først at investere i sine ansatte. Glade medarbejdere medfører glade kunder, hvilket igen leder til et godt resultat for Teleperformance. Jeg ser meget frem til at medvirke til dette arbejde på det danske marked, siger Jan Nordhøj.

Teleperformance Danmark omsætter idag ca 50 Mkr og har cirka 150 ansatte.

For mere information:

Jonas Norén, VD for Teleperformance Norden
E-post: jonas.noren@teleperformance.se

Jan Nordhoj, Country Manager for Teleperformance Danmark
E-post: jan.nordhoj@dk.teleperformance.com

A BOUT T ELEPERFORMANCE
Teleperformance, the world’s leading provider of outsourced CRM and contact center services, serves companies around the world with customer acquisition, customer care, technical support and debt collection programs. In 2012, it reported consolidated revenue of €2,347 million ($3,028 million, based on €1 = $1.29). The Group operates about 101,000 computerized workstations, with 138,000 employees across more than 260 contact centers in 46 countries serving 78 markets. It manages programs in more than 66 languages and dialects on behalf of major international companies operating in a wide variety of industries. Teleperformance shares are traded on the NYSE Euronext Paris market, Compartment A, and are eligible for the deferred settlement service. They are included in the following indices: SBF 120, STOXX 600 and France CAC Mid & Small.
Symbol: RCF - ISIN: FR0000051807 - Reuters: ROCH.PA - Bloomberg: RCF FP www.teleperformance.com

Om os

Teleperformance (RCF - ISIN: FR0000051807 - Reuters: ROCH.PA - Bloomberg: RCF FP), the worldwide leader in outsourced omnichannel customer experience management, serves companies around the world with customer care, technical support, customer acquisition and debt collection programs. In 2015, it reported consolidated revenue of €3.4 billion ($3.7 billion, based on €1 = $1.11). The Group operates 147,000 computerized workstations, with close to 190,000 employees across 311 contact centers in 65 countries and serving more than 160 markets. It manages programs in 75 languages and dialects on behalf of major international companies operating in a wide variety of industries. Teleperformance shares are traded on the Euronext Paris market, Compartment A, and are eligible for the deferred settlement service. They are included in the following indices: STOXX 600, SBF 120, Next 150, CAC Mid 60 and CAC Support Services. They also have been included in the Euronext Vigeo Eurozone 120 index since December 2015, with regard of the Group’s performance in corporate responsibility. As part of the Teleperformance Group, TELEPERFORMANCE NORDIC operates contact centers across Scandinavia in Sweden, Denmark, Finland and Norway with over 1,500 employees. For further information, please visit the Teleperformance website at http://www.teleperformance.com