• Terratec/

Mobil tv-kigning 2.0: TERRATECs TV Sticks nu med valgfri software til streaming af tv på iPhone og iPad

Report this content

Fjernsyn finder vej til mobiltelefonen: TERRATEC er klar med en ny softwarepakke fra DVBLogic1), leverandør af integrations- og opkoblingsløsninger for digital-tv til deres populære produktserier Cinergy og TV on the PC. Med denne applikation, som indeholder DVBLink TV Source og DVBLink Server Network Pack, kan man ved hjælp af mobiltelefonen få adgang til computeren derhjemme.

Den seneste version 3.2 tillader flere mobiltelefoner at koble sig på hjemme-pc'en og modtage tv-signaler via internettet. På nuværende tidspunkt understøtter iPhone og iPad videostreaming. Derudover kan både Blackberries og Android- og Windows-baserede mobiltelefoner få adgang til tv'et og tilbyde at programmere optagelsen af en udsendelse, mens man er på farten. Fra og med februar leveres samtlige digitale TERRATEC tv-løsninger med en 20-dages prøveversion af softwaren. For et rabatgebyr kan brugere aktivere den fulde version inde fra softwaren. Softwaren vil også være tilgængelig på TERRATECs hjemmeside som download fra og med februar.

Den nye software er kompatibel med alle Cinergy tv-løsninger og Premium TERRATEC produkter og understøtter DVB-C-, DVB-S- og DVB-T-programmer. En anden vigtig fordel er, at basispakken DVBLink TVSource gør alle TERRATEC DVB-C-produkter, såsom H7, H5, Cinergy HTC Stick og Cinergy C PCI, kompatible med Media Center. Derudover gør applikationen det betydeligt nemmere at holde styr på og sortere kanaler, samtidig med at det også tilbyder en udvidet række EPG-funktioner. DVBLink er en end-to-end-løsning, der gør det muligt at se tv-programmer på sin pc og mobile enheder. Takket være sin virtuelle tuner understøtter softwaren alle TERRATECs tv-tuner sticks, tunerkort og USB-bokse, den elektroniske program guide (EPG) og IPTV-programmer. Den er også kompatibel med næsten alle Windows multimedieapplikationer herunder Windows Media Center, Media Center Extender (MCE), Media-Portal og mange andre.

Den valgfrie DVBLink Server Network Pack distribuerer tv- og radioprogrammer gennem en DCBLink-aktiveret pc til andre Windows computere, laptops, UPnP-aktiverede klienter såsom Playstation 3 og Xbox 360 og mobile enheder. Netbooks, laptops, andre mobile enheder og nu også iPhone og iPad kan koble sig på tv-tuneren derhjemme via en browser, mens man er på farten.

1)  DVBLogic: http://www.dvblogic.com/tvsource.php

Pris og tilgængelighed

DVBLogics softwarepakke er nu tilgængelige på hjemmeside - TV Source software og Server Network Pack, 199 kroner inkl. moms, TV Source Connected Edition (TV Source + Server Network Pack), 353 kroner inkl. moms.

Terratec tilbyder en 10% rabat.

Tekst og billeder findes på pressesiderne www.terratec.com  eller på www.ztartitup.com/PressNews.htm. Du er velkommen til at kontakte mig, hvis du ønsker en prøve!

Kontakt venligst Nordic:

Ztartitup Nordic AB

Åke Hyppe

Box 34013, SE-10026 STOCKHOLM

ake.hyppe@ztartitup.com

+46 70 795 84 30

Om TERRATEC

TERRATEC blev grundlagt i 1994 i byen Nettetal, der ligger tæt på Rhinen. Virksomheden blev hurtigt en respekteret aktør på dets målmarkeder. I dag producerer den tyske virksomhed tv, video og lydkort og er blandt Europas foretrukne multimedieforetagender. Virksomhedens portefølje spænder fra professionelle pc-lydsystemer til tv-/videoløsninger og hi-fi-produkter. Som en teknologisk trendsetter sætter TERRATEC standarden inden for produkter til trådløs hjemmeunderholdning, internetradioer og digitale tv-løsninger til stationære pc'er og notebooks.