Presseinformation:Trådløs DECT-telefon i nyskabende klapdesign

Butler 6040 er det første af TOPCOMs nydesignede data- og telekommunikationsprodukter på markedet. TOPCOM præsenterer den nye trådløse DECT-telefon Butler 6040. Med sit nyskabende klapdesign er B6040 den første i en serie produkter med nyt design, som TOPCOM introducerer på markedet i efteråret. Flere af produkterne i TOPCOMs datasortiment, bl.a. Skyr@acer WBR 754sg og Skyr@cer WBR 354g, har nu også fået et nyt moderne design. ”Forbrugerne lægger stadig større vægt på design og det image, producenterne formidler med deres produkter. TOPCOM lancerer hele tiden nye kvalitetsprodukter, der passer til moderne livsstil og lever op til kravene til moderne formgivning. Ud over produkternes udseende går vi også meget op i, at emballagen er attraktiv og indbyder til køb. Derfor har alle produkter fra TOPCOM nu også fået ny, iøjnefaldende emballage,” siger Anders Lindskog, Managing Director for TOPCOM Nordic.

Butler 6040 – sammenklappelig, trådløs DECT-telefon med multimediefunktioner Endelig en lille og fleksibel trådløs telefon til hjemmet eller virksomheden! Butler 6040 imponerer imidlertid ikke kun med sit kompakte klapdesign, men også med sine multimediefunktioner. Med Butler 6040 kan du afsende kontaktoplysninger, ringetoner og billeder via en infrarød forbindelse mellem Butler 6040 og GSM eller en anden DECT-telefon via en infrarød forbindelse. Du kan også sende og modtage (afhænger af udbyder) SMS, ringetoner via SMS og EMS med billeder (kun afsendelse). Butler 6040 har desuden farveskærm, fem spil, håndfri betjening og polyfoniske ringetoner. På grund af klapdesignet har Butler 6040 to skærme, så brugeren kan gøre sin telefon endnu mere personlig ved at programmere den baggrundsbelyste LCD-skærm til at skifte farve, afhængigt af hvem der ringer. Menuen har let genkendelige ikoner, der f.eks. gør det let at bladre i telefonbogen og ændre sine personlige indstillinger. Butler 6040's dockingstation har desuden SIM-kortlæser, så brugeren let kan overføre kontaktoplysninger fra sin mobiltelefon til telefonens hukommelse, der har kapacitet til 200 navne og telefonnumre. Butler 6040 fås fra november 2005 til en anbefalet pris på ca. 1.540 kr. Surf på internettet, og spil trådløst med stil – den nye trådløse routere Skyr@cer WBR 754sg og Skyr@cer WBR 354g TOPCOM hjælper både privatbrugere og mindre virksomheder til at minimere mængden af kabler i hjemmet og på kontoret ved at tilbyde løsninger, der giver mulighed for at surfe på internettet, sende e-mail, spille og kommunikere med andre computere via trådløst netværk. Alle de funktionelle og praktiske fordele ved et hurtigt trådløst netværk (IEEE 802.11g) fås nu i et endnu mere smagfuldt og kompakt design med Skyr@cer WBR 354g (54 Mbps) og Skyr@cer WBR 754sg (108 Mbps Super G). Din sikkerhed er garanteret med en indbygget NAT firewall, WEP-kryptering (Wireless Encryption Protocol), WPA (Wi-Fi-Protected Access) og indbygget trådløst adgangspunkt. Skyr@cer WBR 354g fås fra december. Leveres også med USB-hukommelse (Skyr@cer Wireless USB Stick 54 Mbps V.2): Wireless Desktop USB Box – 54 Mbps V.2. Skyr@cer WBR 754sg fås fra december. Leveres også med USB-hukommelse (Skyr@cer Wireless USB Stick 108 Mbps): Wireless Desktop USB Box – 108 Mbps. TOPCOM er en af Europas største virksomheder på markedet for telefon- og dataprodukter med en årlig omsætning på mere end 420 millioner danske kroner. TOPCOM har nordisk hovedkontor i Danmark og salgskontorer i Danmark, Sverige, Norge, Belgien og Hong Kong. TOPCOMs produkter forhandles i 32 lande over hele verden. Du kan læse mere om TOPCOM på www.topcom.net Hvis du ønsker yderligere oplysninger, er du velkommen til at kontakte: Karlöf Marknadsföring AB (nordisk PR-afdeling for TOPCOM) Hvis du ønsker billeder, testprodukter etc., er du velkommen til at kontakte: Göran Karlöf - e-mail: info@karlof.nu - tlf.: + 46 8 676 01 50 TOPCOM Anders Lindskog - e-mail: anders.lindskog@topcom.net - tlf: +45 48 14 25 00 Martine Wienen - e-mail: martine.wienen@topcom.be - tlf.: +32 16 39 89 20