Det sidste nye sociale spil for Irlandselskere i Danmark: Ireland Town

I forbindelse med fejringen af St Patrick’s Day, Irlands nationaldag, har Tourism Ireland i dag lanceret “Ireland Town” i Danmark; et Facebook spil udviklet for at give danske facebookere en virtuel smag af Irland. Spillerne af Ireland Town tjener point ved at udføre en række opgaver med irsk tema, og kan vinde en række præmier, herunder hovedpræmien, som er en tur til Irland!

Spillerne kan bygge deres egen irske by, besøge turistattraktioner og delage i aktiviteter over hele øen; de kan endog sende postkort til venner på Facebook, imens de nyder alt det, Irland har at byde på, på en sjov og interaktiv måde.

“Det her er en fantastisk ny måde at fremvise alt det, Irland kan tilbyde sine danske besøgende på” sagde Aoife Kernan, Marketing Manager for Tourism Irelands nordiske hovedkvarter. ”Ireland Town præsenterer spillerne for unikke irske oplevelser - lige fra at male dit ansigt grønt på St Patrick’s day, over at slippe dit eget Cliffs of Moher brøl fri, samt at krone Kong Puck på Irlands ældste marked, til at kikke på søpapegøjer på Rathlin Island. Vi er meget glade for at udvikle dette sociale spil i samarbejde med Facebook, og vi ser frem til at byde vores præmievindere velkommen til Irland”.

For at spille Ireland Town og deltage i konkurrencen om en tur til Irland, behøver du blot at logge på vores Facebook side

NOTER TIL REDAKTØREN

• Tourism Ireland er den organisation, som er ansvarlig for at promovere Irland som et førende rejsemål i udlandet.
  • Ireland Town går live på Facebook d. 17. marts 2011 og kører i ca. 10 uger.
  • I løbet af spillet besøger spillerne over 30 irske turistattraktioner og interessante steder, hvor de skal udføre en række opgaver for at gå videre til det næste niveau/attraktion.
  • Spillerne samler point, efterhånden som de fuldfører opgaver.
  • En Ireland Town demonstrationsvideo er tilgængelig herfra http://www.discoverireland.com/dk/campaigns/ireland-town/
  • Ca. 6.6 millioner udenlandske besøgende rejste til Irland i 2010. 157.000 besøgende kom fra Norden.
  • Flyv direkte til Irland fra København med SAS og Norwegian samt fra Billund med Ryanair.
  • Tourism Ireland’s hjemmeside findes på adressen www.discoverireland.com ; der findes 42 forskellige undersider, med information på 20 forskellige sprog.

| www.discoverireland.com |

Om os

“Tourism Ireland markets the Island of Ireland overseas. Perched on the northwest tip of Europe, this is the one place in the world where even time getting lost will be worthwhile... With ancient myths and legends to uncover, amazing landscapes to explore and locals who will be more than happy to reveal our hidden gems, just go where the island of Ireland takes you. Guaranteed, you'll return home with memories that will last a lifetime. This wonderful island is packed with events all year round and boasts stunning landscapes providing the ultimate backdrop to any occasion. If you would like any more information or you are interested in a press trip to Ireland please contact us. http://www.discoverireland.com/dk/