• Tryg/

Pressemeddelelse: TrygVesta indgår samarbejde med Better Place og sænker prisen på forsikring af eldrevne biler

TrygVesta har netop indgået et samarbejde med Better Place for at udvikle en forsikring skræddersyet til elbiler. Men allerede fra 1. september reducerer TrygVesta forsikringsprisen på elbiler med 40 procent, mens ejere af hybridbiler kan se frem til en besparelse på 20 procent.

TrygVesta har indgået et samarbejde med Better Place, der er den førende udbyder af services for elbiler. Samarbejdet er et udtryk for en tro på, at elbilen vil vinde indpas, og at dette vil ske hurtigere, hvis aktører i branchen samarbejder for at løfte opgaven. Konkret skal samarbejdet i første omgang bidrage til at udvikle en forsikring særligt til elbiler. - Vi er utroligt glade for det nye samarbejde. Better Place besidder stor viden og indsigt i alle aspekter forbundet med elbiler, som vi kan nyde godt af i udviklingen af et skræddersyet forsikringsprodukt til elbiler, siger TrygVestas koncerndirektør for Kundeservice og Salg, Lars Bonde. - Vi er glade for at se, at en af forsikringsmarkedets helt store spillere, lige som vi, er overbevist om, at vi snart kommer til at se masseudbredelse af elbiler på det danske marked. TrygVesta har med prisreduktionen på forsikring af elbiler vist vilje og indsigt til at bakke op om den udvikling. Vi ser frem til at udveksle erfaringer med TrygVesta og sammen fortsætte udviklingen af de rette tilbud til bilisterne, siger Jens Moberg, CEO Better Place Danmark. Kontant fordel skal tilskynde skift til elbil Selvom der på nuværende tidspunkt ikke findes en særlig forsikring til elbiler, har TrygVesta besluttet, at reducere forsikringsprisen med 40 procent på elbiler og 20 procent på hybridbiler allerede pr. 1. september 2009: - Antallet af el- og hybridbiler i Danmark er på nuværende tidspunkt begrænset. Med vores prisreduktion på forsikringerne vil vi gerne være med til at tilskynde danskerne til seriøst at overveje et skift til de eldrevne og dermed mere klimavenlige biltyper. Lavere omkostninger kombineret med landsdækkende infrastruktur og mulighed for batteriskifte, vil, sammen med nye og større elbiler, sikre en løsning, der matcher og i mange henseender også overgår, hvad benzinbiler tilbyder i dag. Og samtidig vil det betyde en reduktion af CO2 udledningen og mindske luft- og støjforurening, siger Lars Bonde. Hidtil har det kostet det samme at forsikre en el- og hybridbil, som det har kostet at forsikre en tilsvarende benzin- eller dieselbil. Better Place og TrygVesta skal nu samle erfaringer og kompetencer og sammensætte et specifikt produkt til fremtides elbilister. Samarbejdet giver parterne værdifuld indsigt i, hvordan fremtidens bilmarked vil tegne sig. Uændret produktkvalitet Prisændringen får ingen indflydelse på forsikringens kvalitet, da de eldrevne biler, nøjagtig som i dag, vil være omfattet af Trygs eksisterende bilforsikring. - På basis af vores samlede viden om adfærd, der knytter sig til risiko, vurderer vi, at bilister i elbiler vil udgøre en bedre risiko end gennemsnittet. Det er baggrunden for, at vi nu kan tilbyde produktet til en lavere pris, slutter Lars Bonde. For yderligere information kontakt: TrygVesta: Kommunikationsrådgiver Anne Anker, anne.anker@tryg.dk eller telefon 44 20 30 74. Better Place: Kommunikationsdirektør Sara Helweg-Larsen, sara.helweg@betterplace.com eller telefon 22 14 00 00