Tryg tilbyder kunderne kørekurser

Mange bilister kører i dag rundt uden nogensinde at have været på køreteknisk kursus. Det gør Tryg nu noget ved, når de i samarbejde med FDM tilbyder private konceptkunder et kursus i sikker og økonomisk kørsel til en god pris. Tiltaget skal øge sikkerheden og forebygge skader.

Ved at kombinere kør-grønt med et køreteknisk kursus sætter Tryg både fokus på miljø, økonomi og sikkerhed. Tryg er de eneste, der kombinerer kurser i sikker og økonomisk kørsel, og kurset tilbydes nu private konceptkunder, som er kunder med bil- og indboforsikring i Tryg.

- Bilister over 45 år har ikke som standard været på et køreteknisk kursus, da de tog deres kørekort. Derfor vil mange have gavn af et sådan kursus, og vi mener, at det vil højne sikkerheden, hvis flere bliver trænet i, hvordan bilen reagerer i forskellige situationer, siger produktkonsulent i Tryg Tina Kentorp.

Økonomi vigtigt
- I disse tider er økonomi en vigtig faktor for vores kunder. Vi lever i en krisetid, og brændstof er dyrt. Derfor håber jeg, at kunderne vil få øjnene op for, at de rent faktisk kan lære at spare penge ved at køre mere økonomisk, siger Tina Kentorp.

Og det er ikke småpenge, vi taler om. Undersøgelser viser nemlig, at man ved at køre mere miljørigtigt kan spare omkring 2.000 kroner om året, hvis man årligt kører 15.000 kilometer.

Forebyggende effekt
Udover at kunden sparer penge, og at det er godt for miljøet at køre mere grønt, regner Tryg også med, at det vil mindske antallet af skader, når flere bilister nu kommer på køreteknisk kursus.

- Vi regner bestemt med, at det vil have en forebyggende effekt. Selvom skaderne bliver dækket, er det altid ubehageligt at få en skade. Det handler om, at vi skal gøre, hvad vi kan for at undgå dem, og her er kurset en vigtig brik, siger Tina Kentorp.

Kurset i sikker og økonomisk kørsel er skræddersyet til Trygs kunder og koster 995 kroner. Typisk vil et køreteknisk kursus uden kør-grønt delen koste cirka 1500 kroner.

Tryg vil opleves som Nordens ledende tryghedsleverandør og arbejder for, at bekymringer ikke skal stå i vejen for vores kunders hverdag. I 2011 sikrede vores godt 4.300 medarbejdere tryghed for over 2,7 millioner privatpersoner og mere end 140.000 virksomheder. Med bruttopræmieindtægter på 20,6 mia. DKK i 2011 er vi det næststørste skadeforsikringsselskab i Norden. I Danmark og Norge er vi henholdsvis den største og tredjestørste aktør, mens Sverige og Finland udgør 13% af Trygs samlede præmieindtægter. I Sverige markedsfører vi os under navnet Moderna. Tryg indgår i C20-indekset på Nasdaq OMX København og er desuden listet som samfundsansvarlig virksomhed på FTSE4Good indekset. Se også www.tryg.com , www.facebook.com/trygdanmark, www.youtube.com/TrygDanmark og www.flickr.com/tryg