Caroline Wozniacki præsenterer nyt fly fra Turkish Airlines i LEGOLAND®

Turkish Airlines indleder partnerskab med LEGOLAND for at fejre deres nye rute til og fra Billund.

Et af verdens hurtigst voksende flyselskaber, Turkish Airlines, åbnede denne sommer en ny rute mellem Billund og Istanbul. Det bliver fejret i LEGOLAND i dag, hvor Caroline Wozniacki præsenterer det nye fly fra Turkish Airlines. Flyet skal stå i LEGO®-udgaven af Billund lufthavn.

-Vi er naturligvis meget glade for at kunne sætte Turkish Airlines på landingsbanen i LEGOLAND. For os er det et godt billede på, at Turkish Airlines er et flyselskab i vækst, som åbner nye, spændende lokale ruter som f.eks. til Billund, siger Osman Sahan, General Manger hos Turkish Airlines i Billund.

Med afgangen fra Billund kan danskerne vest for Storebælt nu komme direkte til Istanbul, der samtidig fungerer som Turkish Airlines udgangspunkt for deres mange destinationer i hele verden. En tur fra Billund til Bangkok eller Cape Town kan derfor nu gøres med kun ét stop med Turkish Airlines.

Den nye rute åbner også nye muligheder for LEGOLAND.

-Billund er en spændende destination for de mange udenlandske turister, som besøger LEGOLAND hvert år. Vi håber naturligvis, at Turkish Airlines’ nye rute vil gøre det endnu nemmere for gæsterne at finde vej til LEGOLAND,ligesom det i dag er tilfældet for en af Danmarks mest elskede sportsstjerner, Caroline Wozniacki, fortæller Henrik Höhrmann, direktør for LEGOLAND.

Verdensetter og Europas bedste i LEGOLAND

At den tidligere verdensetter, Caroline Wozniacki, skal overrække det nye fly til LEGOLAND er et oplagt valg. Den danske verdensstjerne har været ambassadør for Turkish Airlines siden 2010, hvor hun blev valgt til at være ansigtet ud ad til for deres Business Class-produkter.

Folk i og omkring Billund kan desuden glæde sig over, at Europas bedste flyselskab letter fra deres lokale lufthavn - i juni 2012 vandt Turkish Airlines nemlig titlen ’Bedste Flyselskab i Europa’ for andet år i træk.

Ud over at flyve med de bedste i Europa kan passagerer også underholde sig med Wi-Fi og live-tv på Turkish Airlines’ transatlantiske ruter.

Fakta:

• Turkish Airlines har én afgang fra Billund til Istanbul mandag, onsdag og lørdag
  • Passagerer fra Aalborg har også mulighed for at rejse til Istanbul med et kort stop i Billund
  • Modellen af Turkish Airlines-flyet er af typen A321. Den måler cirka 1,80m x 1,75m og der er brugt omkring 8.500 LEGOklodser til at bygge den

For billeder kontakt: Matilde Clausen, MSL Copenhagen. E-mail: matilde.clausen@mslgroup.com

Om Turkish Airlines:
Turkish Airlines, som blev grundlagt i 1933 med fem fly og som er medlem af Star Alliance, er i dag et firestjernet flyselskab med 196 (passager- og fragt-) fly, som flyver til 203 destinationer verden over. Besøg www.turkishairlines.com for mere information.

Om Star Alliance:
Turkish Airlines er medlem af Star Alliance netværket, som blev etableret i 1997. Samlet set tilbyder Star Alliance 21.000 daglige afgange til 1,160 destinationer I 181 lande.

Tags: