9 ud af 10 vil have råd fra fagfolk

Sådan lyder konklusionen i en spørgeskemaundersøgelse fra vinduesproducenten VELFAC. Boligejerne ønsker nemlig, at fagfolk håndterer opmåling og montage af både døre og vinduer. Derfor har vinduesproducenten lanceret total gratis opmåling og rådgivning i forbindelse med investeringen i nye vinduer og døre.

Undersøgelsen er gennemført blandt alle som har forespurgt på vinduespriser hos VELFAC.

”Resultatet er tankevækkende - 89% foretrækker, at få en fagmand til at stå for både opmåling og montage af de nye vinduer,” fortæller adm. direktør Finn Jespersen fra VELFAC. ”Udskiftning af vinduer er det største indgreb i husets facade og det har boligejerne respekt for”.

VELFAC har gjort det enkelt. Man bestiller den gratis opmåling på virksomhedens hjemmeside, www.VELFAC.dk, eller ved at ringe direkte til vinduesproducenten på tlf. 7628 8577.

Her får man oplysninger om materialer, energimærkning, pris og ikke mindst design og stil som passer til huset, så man ikke kommer galt af sted og får skabt for meget stilforvirring.

Boligejeren bliver efterfølgende kontaktet af den lokale VELFAC VinduesMester, der kommer og måler op, og sender et uforpligtende tilbud på vinduer og døre samt montering. En VinduesMester er særligt uddannet i montage af VELFAC vinduer og døre, så en grundig rådgivning om både produkter, energimærkning og tilbehør følger naturligt med.

”For at sikre os, at vi kan levere den service, som 89% af markedet efterspørger, gennemfører vi løbende uddannelsesforløb, hvor vi har uddanner en række tømrermestre specifikt til at tage sig af vores vinduer og døre,” siger Finn Jespersen.

Christina Hauberg Rasmussen
International Marketingchef