Mega-tilskud til dine nye vinduer

Klima- og Energiministeren, landets mange energiselskaber og Velfac er i gang med et storstilet og landsdækkende energirenoveringsprojekt.

Klima- og energiminister Martin Lindegaard har netop indgået aftale med de danske energiselskaber om at nedbringe energiforbruget i løbet af 2013-2014. Målet er at nedbringe energiforbruget så meget, at det svarer til det årlige energiforbrug i 130.000 parcelhuse.

”Aftalen er fin, men modsvarer ikke håndværkerfradraget som stopper ved årsskiftet. Derfor har vi i Velfac valgt at erstatte håndværkerfradraget med en rabat, hvis man bestiller nye vinduer inden den 19. december,” fortæller Finn Jespersen, administrerende direktør i Velfac.

Velfac giver en rabat på 200 kr. per vindue, 400 kr. per yderdør eller terrassedør og 600 kr. per skydedør i stedet for håndværkerfradrag. Det store tilskud fra Velfac kræver, at vinduerne bestilles inden den 19. december til levering senest den 31. marts 2013.

”Vi håber på, at rigtig mange boligejere vil tage godt imod tilbuddet, så målene i den nye energiaftale nås inden udgangen af 2014,” understreger Velfac-direktøren, der samtidig ser frem til stor travlhed.

Energiaftalen betyder, at de enkelte energiselskaber skal motivere deres kunder til at nedbringe energiforbruget. Nogle af selskaberne har allerede meddelt at de vil gøre det ved at yde tilskud til udskiftning af vinduerne. Forbrugerne kan frit vælge hvilket energiselskab de vil søge tilskud hos også selv om det ikke er deres egen energileverandør.

Når Velfac’s rabat lægges oveni bliver det til et klækkeligt tilskud, som kan være med til at erstatte håndværkerfradraget.