Vitec Software Group AB: PensionDanmark vælger PORTMAN fra Vitec.

Vitec Aloc A/S har indgået aftale med PensionDanmark omkring porteføljestyrings systemet PORTMAN, som fremover vil blive brugt til at håndtere PensionDanmarks formue på pt. 194 mia DKK. Aftalen har en værdi på ca. 8 MDKK, samt et årligt løbende abonnements beløb.

PensionDanmark har vurderet at Vitecs løsninger matcher de behov PensionDanmark har til et system, hvorved man kan håndtere forskelligartede aktivtyper.
Vitec Aloc's PORTMAN løsning baserer sig på en markedskonform platform, med muligheden for at tilføje forskellige moduler i takt med at behov og krav løbende ændrer sig i et dynamisk marked.

• Vi har valgt PORTMAN fordi det giver os en omkostningseffektiv løsning og en løsning som samtidig er simpel og moderne, udtaler Anders Bruun, CFO PensionDanmark.

• Vi er både glade og stolte over at PensionDanmark køber ind på Vitecs forretningsmodel, hvor partnerskabet, gennemsigtighed og det langsigtede samarbejde, funderet på en stabil produktplatform skal sikre fælles succes i mange år frem, udtaler Kim Møller Jensen, CEO Vitec Aloc A/S.

PensionDanmark
PensionDanmark er et kundeejet arbejdsmarkedspensionsselskab, hvor 694.000 lønmodtagere har deres pensionsordning. De er beskæftiget på 25.300 private og offentlige virksomheder, og er omfattet af overenskomster mellem 11 fagforbund og 29 arbejdsgiverforeninger.

Vitec Aloc A/S
Vitec Aloc A/S er en del af Vitec Software Group.
Vitec Aloc A/S tilbyder løsninger der opfylder alle professionelle krav til portefølje- og risikostyring, treasury og børshandel og de bruges af nogle af de mest succesrige virksomheder i markedet. Vores services dækker alt fra rådgivning og analyse, over integration og implementering til hosting.Text

For mere information kontakt:
Kim Møller Jensen, CEO Vitec Aloc A/S, telefon +45 6313 6176
Lars Stenlund, CEO Vitec Software Group, telefon +46 70 659 49 39

Dette er oplysninger, Vitec Software Group AB (publ) at offentliggøre i henhold til lov om værdipapirmarkeder og / eller handel med finansielle instrumenter. Informationen blev indleveret til offentliggørelse på fredag, 2 December, 2016 ved 13:00.