Årets julegave: TV-serier til alle

Julen nærmer sig med raske skridt og dermed også afslutningen på TV-serie året 2013. Warner Bros., en af verdens største distributører af film og TV-serier, sammenfatter serieåret med julegavetips, hvor der er noget for alle. I årets julegavesæk finder vi alt fra overnaturlige eventyrserier til thrillers og gribende dramaer.

Til den, der elsker vampyrer og science fiction
Giv en rigtig maratonserie i form af en Supernatural boks, der indeholder alle syv sæsoner af denne højspændte serie. Serien kredser omkring brødrene Sam (Jared Padalecki) og Dean (Jensen Ackles), der kæmper mod væsener, som almindelige mennesker ikke tror på eksisterer. Serien, som er på hele 41 dvd'er, udsendes den 19. november.

Vampyrtrenden har vokset sig stærkere end nogensinde. Nu kommer den umådeligt populære TV-serie True Blood’s samtlige 5 sæsoner samlet i en boks. True Blood, med Alexander Skarsgård i spidsen, er det indlysende valg i julegavejunglen til alle blodtørstige TV-seere. Boksen findes på Blu-ray og DVD.

Til den, der elsker gangstere og sort komedie
Til dem, der vil give rigtig hårdkogt gangsteraction, når det er bedst, er HBOs Boardwalk Empire sæson 1-3 det perfekte valg. Serien er skabt af den Emmy®-belønnede manuskriptforfatter Terence Winter (Sopranos) og Martin Scorsese, og vi følger Enoch ”Nucky” Thompsons (Steve Buscemi), mens han styrer Atlantic Citys underverden i en tid, hvor illegal alkohol giver grobund for lukrative forretningsmuligheder. Boksen findes på Blu-ray og DVD 19. november.

Genoplev den storslåede HBO dramaserie Six Feet Under, når alle fem sæsoner i serien udsendes i en samleboks. Serien handler om et bedemandsfirma, som drives af den dysfunktionelle familie Fisher. I seriens storhedstid i begyndelsen af 2000-tallet skabte den store overskrifter og blev den mest omtalte og hyldede tv-serie på den tid. Kommer på DVD den 19. november.

Til den, der elsker nervepirrende dramaer og mysterier
HBO-serien Girls, skabt af manuskriptforfatteren, instruktøren og skuespilleren Lena Dunham, som selv spiller en af hovedrollerne sammen med Judd Apatow og Jenni Konner, kommer meget passende til jul med sæson 1-2. Serien har vakt begejstring verden over og beskrives som en nutidig version af Sex and the City. I serien følger vi Hannah og hendes venner, tidligere venner, kærester og ekskærester, mens de kæmper for fremskridt i kærlighed, arbejde og venskab i New York. Boksen udsendes den 3. december.

Genoplev high school-serien med kultstatus, Veronica Mars, når hele serien udsendes i en samleboks. Vi følger teenagedetektiven Veronica Mars (Kristen Bell), en ensom pige i en trendy kystby i Sydcalifornien, som er besat af ønsket om at opklare, hvem der myrdede hendes bedste ven. Serien blander latter med gråd og action med drama. Benyt lejligheden til at se hele TV-serien inden filmen, der er baseret på serien, udkommer senere i 2014. Boksen er i butikkerne nu.

Hvis vi bliver ved temaet drama og mysterium fås også den amerikanske teenageserie Pretty Little Liars sæson 1-2 i en boks. I serien følger vi 4 pigers liv – Spencer, Hanna, Aria og Emily, hvis tilværelse bryder sammen, efter at deres ven og leder, Alison, forsvinder. I serien forekommer mysterier, skandaler og intriger i lange baner, og den er i butikkerne den 3. december på DVD.

For yderligere oplysninger, forespørgsler og billeder i høj opløsning kontakt venligst:
Tero Marjamäki, tlf.: +46 8-402 27 84, wbent@cohnwolfe.com. Eller besøg http://whvdirect.dk

About Warner Bros. Home Entertainment Group
Warner Bros. Home Entertainment Group (WBHEG) brings together Warner Bros. Entertainment's home video, digital distribution, interactive entertainment, technical operations and anti-piracy businesses in order to maximize current and next-generation distribution scenarios. An industry leader since its inception, WBHEG oversees the global distribution of content through packaged goods (Blu-ray Disc and DVD) and digital media in the form of electronic sell-through and video-on-demand via cable, satellite, online and mobile channels, and is a significant developer and publisher for console and online video game titles worldwide. WBHEG distributes its product through third party retail partners and licensees, as well as directly to consumers through WBShop.com.

Tags: