Nyfortolkning af alle tiders største superhelt i Man of Steel

Fra Christopher Nolan (The Dark Knight Trilogy) og Zack Snyder (300 Rise of an Empire) kommer Man of Steel, en nyfortolkning af den største af alle superhelte – Superman. I rollen som Clark Kent/Superman ser vi Henry Cavill, og tre gange Oscar-nominerede Amy Adams spiller reporteren Lois Lane. Den 23. oktober frigives Man of Steel på Blu-Ray 3D™, Blu-ray™, DVD og On Demand.

75 år efter, at Superman blev født, kommer  Zack Snyder og Christopher Nolan nu med en ny fortolkning af historien. Man of Steel tager os tilbage til begyndelsen, hvor Clark Kent lever et stilfærdigt liv på landet sammen med sine plejeforældre (Kevin Costner & Diane Lane). Han begynder tidligt at indse, at han har udsædvanlige kræfter, og da den ondskabsfulde General Zod truer Jorden, kan kan ikke længere skjule dem.

Russell Crowe spiller Jor-El, Supermans biologiske far, og som General Zod ser vi Oscar-nominerede Michael Shannon.

Man of Steel fik en rekordpremiere, da den gik i biograferne i sommer, og den har indspillet over 4,6 mia. kroner i hele verden.

Ekstramateriale
Blu-ray™ versionen af Man of Steel indeholder næsten fire timer med eksklusivt ekstramateriale, blandt andet interviews med skuespillerne og ophavsmændene bag filmen.

Ny, forbedret digitalkopi
Både Blu-ray™ og DVD-versionen af Man of Steel indeholder en ny og forbedret digitalkopi, som gør det muligt at downloade eller streame den direkte på computer og mobile enheder som smartphones og tablets. Den digitale kopi gemmes derefter i brugerens eget Flixster bibliotek.

Fakta om Man of Steel
Release: 23. oktober på Blu-ray 3D™, Blu-ray™, DVD og On Demand
Instruktør:Zack Snyder
Skuespillere: Henry Cavill, Amy Adams, Michael Shannon, Kevin Costner, Diane Lane, Laurence Fishburne, Antje Traue, Ayelet Zurer, Christopher Meloni, Russell Crowe
Forfattere: David S. Goyer, Christopher Nolan
Producere: Charles Roven, Christopher Nolan, Emma Thomas, Deborah Snyder
Executive producere:Thomas Tull, Lloyd Phillips, Jon Peters

Titelinformation: http://goo.gl/FVzWY2 og billeder i høj opløsning: http://goo.gl/Ws5Ub3

Syv årtiers skurke i ny dokumentarfilm
Med temaet superhelte og superskurke kommer også dokumentarfilmen Necessary Evil: Villains of DC Comics på On Demand den 25. oktober og på Blu-ray den 6. november. I dokumentarfilmen hører vi filmverdenens absolut ondeste skurk, Christopher Lee, udforske syv årtiers skurke fra DC Comics galleri af berygtede forbrydere. Desuden tegner berømtheder som Zack Snyder, Guillermo del Toro, Jim Lee, Geoff Johns og Richard Donner også deres egne billeder af filmverdenens skurke.

For yderligere oplysninger, billeder i høj opløsning og forespørgsler kontakt venligst:
Tero Marjamäki, tlf.: +46 (0)8-402 27 84, wbent@cohnwolfe.com, eller besøg http://www.whvdirect.dk

About Warner Bros. Home Entertainment Group
Warner Bros. Home Entertainment Group (WBHEG) brings together Warner Bros. Entertainment's home video, digital distribution, interactive entertainment, technical operations and anti-piracy businesses in order to maximize current and next-generation distribution scenarios. An industry leader since its inception, WBHEG oversees the global distribution of content through packaged goods (Blu-ray Disc and DVD) and digital media in the form of electronic sell-through and video-on-demand via cable, satellite, online and mobile channels, and is a significant developer and publisher for console and online video game titles worldwide. WBHEG distributes its product through third party retail partners and licensees, as well as directly to consumers through WBShop.com.

Tags: