WICONA - først i Europa med isolator af genanvendt polyamid

WICONA markerer sig endnu en gang som førende i Europa indenfor vindues-, dør- og facadesystemer i aluminium. Uden meromkostninger benyttes der nu genanvendt polyamid i de nyudviklede isolatorer – med samme gode egenskaber og samtidig en stor gevinst for miljøet.

WICONAs vindues- og dørsystem indeholder isolatorer fremstillet af 100% genanvendt polymid. Det er endnu et skridt i WICONAs kontinuerlige arbejde med at gøre vores produkter mere miljøvenlige og bæredygtige, hvilket reducerer levetidsomkostningerne for WICONA produkter uden at gå på kompromis med kvalitet, ydeevne og pris.

Overgangen til genanvendt polyamid reducerer forbruget af fossile ressourcer med 89% i forhold til polyamid 6.6. Vandforbruget mindskes med 32% og CO2-udledningen reduceres med 84%. Det svarer til en årlig reduktion i CO2-udledningen på 12.000 tons.

Vores genanvendte polyamid er blevet specialbehandlet for at sikre samme høje kvalitet og egenskaber som polyamid 6.6, og produktets ydeevne er testet i henhold til EN14024. Derudover foretages der løbende kvalitetskontrol, og WICONAs produktgaranti gælder for materialet.

WICONAs produkter er ideelle til projekter, der kræver miljømærker såsom LEED eller BREEAM, da de er godkendt af den uafhængige Environmental Product Declarations (EPD), der giver bygningen en miljøklassificering for energieffektivitet og levetidsomkostninger.

Johan Strand, direktør for WICONA i Norden, siger: "Vi bruger allerede genanvendt polyamid i omkring 50% af vores isolatorer i vindues- og dørsystemer, og vi bestræber os på at erstatte polyamiden i alle vores produkter, efterhånden som genanvendt polyamid af høj kvalitet bliver tilgængeligt. Dette er endnu et bevis på vores markedførende og innovative position i en bæredygtig udvikling af facadesystemer. "

"Den nye isolator vil blive inkluderet som standard i vores produkter uden meromkostninger. Det betyder, at det ikke vil være nødvendigt at bestille særskilt, og at processen ikke er forskellig med hensyn til materialehåndtering og logistik. Vi ønsker, at vores kunder får adgang til denne banebrydende innovation så hurtigt som muligt, så vi kan bidrage til minimal miljøbelastning".

For yderligere information, kontakt:
Johanna Thompsson, Kommunikationsansvarlig for WICONA Norden
E-post: johanna.thompsson@wicona.com