Ny iOS-opdatering styrker musiktjenesten WiMPs redaktionelle profil yderligere

Musiktjenesten WiMP lancerer i dag en ny opdatering til iPhone og iPad. Opdateringen byder på en række forbedringer, som styrker tjenestens redaktionelle profil yderligere. Den nye opdatering til WiMP indeholder dels en ny og nem måde at surfe gennem WiMP-redaktionens daglige redaktionelle aktiviteter, dels en række forbedringer for brugerne i forhold til at opdage ny musik. F.eks. vil der nu være en feature, der med udgangspunkt i, hvad man i forvejen lytter til i WiMP, anbefaler andre lignende kunstnere. Ligeledes kan man nu browse gennem anmelderfavoritter fra eksterne musikmedier som f.eks. Politiken, Soundvenue, Gaffa og Berlingske. Samtidig vil det nu også være muligt at få langt flere informationer om kunstnere og udgivelser, f.eks. vil der nu være adgang til albumcovers.

Den prisvindende tjeneste WiMP er tilgængelig i Norge, Sverige, Danmark og Tyskland, og brugerne kan således fra i dag downloade opdateringen til deres bærbare/mobile Apple-enheder. WiMP har modtaget mange roser for sit redaktionelle indhold, og med den nye opdatering styrkes dette yderligere på tjenesten.

Hver dag har WiMPs lokale redaktører fokus på, hvad der sker på musikfronten i netop deres land, og brugerne bliver forsynet med adskillige aktiviteter i WiMP – fra de nyeste udgivelser til hitlister, anbefalinger og forskellige former for playlister, der favner bredt i tjenestens gigantiske musikkatalog. Disse aktiviteter er nu også tilgængelige for mobile bruger, som kan bladre gennem bannerne på deres iPhone eller iPad. Udvidede beskrivelser af WiMP-redaktionernes forskellige playlister er også blevet tilføjet den nye klient.

“Vores brugere lytter i stigende grad til musik på farten. Derfor er vi glade for, at vi endelig kan tilbyde alle WiMPs redaktionelle tjenester på mobilen. Det er nu muligt at gå på opdagelse i tusindvis af anmeldelser fra de største musikmedier og anbefalinger fra WiMPs danske musikredaktion. Alt imens musikken du læser om spiller i dine høretelefoner", udtaler Thor Martin Jensen, global redaktør og talsmand for WiMP Danmark.

En øget integration med Rovi, som forsyner med metadata, gør det muligt for brugerne at se endnu flere informationer om kunstnere og album og få endnu flere og bedre tips til lignende kunstnere og udgivelser, som kunne falde i deres smag.

At WiMPs brugere nu også kan se albumcovers er en anden af nyhederne i den nye opdatering. Hidtil har dette hovedsageligt være forbundet med fysiske udgivelser. WiMP-udbyderen Popyoular er også blevet yderligere integreret i den nye opdatering og samler anmeldelser fra en række uafhængige kilder. Den nye version af WiMP omfatter en separat afdeling af anmelderes favoritter, hvor brugere kan browse igennem de udgivelser, der har fået bedst anmeldelser. Når man søger på et album, er det nu også muligt at se de seneste anmeldelser og en total popscore for hvert album.

Efter opdateringen er installeret, vil det også være muligt at streame i høj kvalitet via 3G netværket på mobilen, hvilket tidligere kun var muligt via WiFi.

For mere information eller spørgsmål, venligst kontakt: Kristin Castillo Eldnes, IR- og informationschef, kristin.eldnes@aspiro.com, +47 908 07 389, eller Thor Martin Jensen, talsmand for WiMP Danmark, +45 20 30 46 86, thor.martin.jensen@aspiro.com.

WiMP
WiMP er en skandinavisk musikstreamingtjeneste leveret af Aspiro. WiMP er fri for reklame, og er baseret på betaling – for at sikre indtægter også til artister, rettighedshavere og musikselskaber. WiMP lægger vægt på at have en aktiv og lokal musikredaktion som blandt andet producerer anbefalinger og playlister. Det er også et mål at være best til dansk musik. WiMPer tilgængelig i forskellige versioner til computer, mobil, tablet og musikafspillere. Læs mere på www.wimp.dk