WiMP når 300 000 betalende brugere

Musikstreamingtjenesten WiMP passerer nu 300 000 betalende brugere, efter stærk vækst i løbet af året. Samtidig er i Norge 100 000 Canal Digital-kunder allerede begyndt at bruge tjenesten.

Antallet af WiMP-brugere er dermed tredoblet siden starten af året, hvor 100 000 brugte WiMP i tre lande. Tjenesten nåede 200 000 abonnenter i starten af maj, efter at WiMP også blev lanceret i Sverige, og nu er antallet altså øget yderligere til 300 000.

”Flere og flere opdager fordelene ved WiMP, og den sidste måned er det specielt i Norge via Canal Digital vi har oplevet hastig vækst, men også i Sverige og Portugal. I Danmark øger vi trykket i sommer for at hjælpe endnu flere danske brugere til at få øjnene op for musikstreaming,” siger administrerende direktør i Aspiro Gunnar Sellæg.

WiMP er foreløbig tilgængelig i fire lande; Norge, Sverige, Danmark og Portugal, det sidste via en white-label tjeneste, og til efteråret lanceres tjenesten også i Irland.

I Norge tilbyder Canal Digital 700 000 kunder WiMP inkluderet i tv-abonnementet, og tv-distributøren kan i dag melde om høj interesse på kort tid.

I løbet af tre måneder har 100 000 af vores tv-kunder aktiveret musiktjenesten, det svar til alle indbyggerne i Drammen og Tønsberg kommune. Vi har fået vældigt positive tilbagemeldinger på at vi nu tilbyder et samlet tv- og musiktilbud, og glæder os stort over at så mange har taget musiktjenesten i brug på så kort tid, siger Kenneth Tjønndal Pettersen, Informationsdirektør i Canal Digital.

WiMP publicerer også en ny befolkningsundersøgelse som viser, at den skandinaviske ungdom er klar til at betale for en musikstreamingtjeneste, hvis bare tjenesten er god nok. Sverige er det land som er kommet længst i udviklingen, tæt fulgt af Norge og med Danmark lidt efter. For at bidrage til en hurtigere udvikling i Danmark vil Aspiro tilbyde gratis WiMP til alle nye danske brugere hele sommeren.

For mere information eller spørgsmål, venligst kontakt: Kristin Castillo Eldnes, IR- og informationschef, kristin.eldnes@aspiro.com, +47 908 07 389, Gunnar Sellæg, adm. dir. for Aspiro, gunnar.selleg@aspiro.com, +47 901 81 528 eller Thor Martin Jensen, talesman for WiMP Danmark, +45 20 30 46 86, thor.martin.jensen@aspiro.com.

WiMP er en musikstreamingtjeneste leveret af Aspiro. WiMP er reklamefri og baseret på betaling – for at sikre indtægter til artister, rettigshedshavere og musikselskaber. WiMP lægger vægt på at have en aktiv og lokal redaktion, der blandt andet kommer med anbefalinger og laver playlister. Det er også et erklæret mål at være bedst til dansk musik. WiMP er tilgængelig i forskellige versioner til din computer, mobil, tablet og netværksradio. Læs mere og find pressemateriale på www.wimp.dk/presse