To nye medlemmer af Zaccos bestyrelse

Zacco har fornyet sin bestyrelse med to medlemmer, Lars Stugemo og Christian Tang-Jespersen. Beslutningen blev truffet på Zaccos seneste bestyrelsesmøde, og den indebærer, at bestyrelsen nu består af i alt otte medlemmer, hvoraf fire er eksterne. Stefan Ölander, grundlægger af brandingvirksomheden Rewir, og Hans Blomberg fra Eterna Invest har været med i Zaccos bestyrelse siden sidste år.

- Patenter, varemærker og andre immaterielle rettigheder udgør en væsentlig værdi for mange virksomheder, og vi ser ikke blot en stadigt stigende interesse i disse, men også en stigende efterspørgsel efter strategiske tjenesteydelser i forbindelse med immaterielle rettigheder. Det kan dreje sig om en virksomheds øgede behov for at gennemgå sin portefølje af immaterielle rettigheder eller eksempelvis om at få hjælp til at indgå licensaftaler eller sælge patenter, siger Stefan Ölander, formand for Zacco.

Zacco er en af ​​ Europas førende konsulentvirksomheder inden for immaterielle rettigheder. Blandt Zaccos kunder findes alt lige fra store globale selskaber til små virksomheder inden for stort set alle brancher. Zacco bistår sine kunder med alt fra patenteransøgninger til registrering af varemærker, designs og domænenavne. Desuden arbejder Zacco med strategisk rådgivning, såsom hvordan virksomhederne skal håndtere sine IP-porteføljer for at beskytte de værdier, der er forbundet med rettighederne, bedst muligt, og med ydelser, der relaterer sig til indgåelse af licensaftaler og salg af immaterielle rettigheder

- Vores branche står over for en række udfordringer og forandringer. Globaliseringen og at konkurrencen på standardydelser intensiveres, mens efterspørgslen efter strategiske tjenester stiger, er nogle af de faktorer, der præger branchen i dag. Det er derfor vigtigt, at vi har en korrekt sammensat, alsidig og bredspektret bestyrelse. Christian Tang-Jespersens og Lars Stugemos viden og erfaring er velkomne bidrag, og jeg er sikker på, at de vil få stor betydning for os på vores fortsatte færd og i vores fremadrettede satsninger, siger Stefan Ölander.

Lars Stugemo
Lars Stugemo er en af grundlæggerne og i dag VD og koncernchef for IT- og management-konsulentvirksomheden HiQ International, hvor han har arbejdet siden 1995. Lars har stor erfaring i at udvikle succesrige virksomheder og teams i servicesektoren. Lars Stugemo bor i Stockholm og bliver også nye næstformand i Zaccos bestyrelse.

Christian Tang-Jespersen
Christian Tang-Jespersen er VD og koncernchef for Heptagon Advanced Micro Optics, der udvikler, fremstiller og sælger avanceret mikrooptik, som bruges i smartphones og andre mobile enheder. Christian Tang-Jesperson, der oprindeligt er advokat, bor i øjeblikket i Schweiz, og han har stor erfaring med at lede virksomheder internationalt og arbejde i højteknologiske foretagender.

Hvis du har spørgsmål, kontakt venligst:
Hans-Bertil Håkansson, CEO Zacco, på tlf. + 45 20 15 13 31, eller hans-bertil.hakansson@zacco.com
Stefan Ölander, bestyrelsesformand, på tlf. +46 70 739 80 00 eller stefan.olander@zacco.com

Zacco Danmark er en del af Zacco Group, en af Europas ledende konsulentvirksomheder inden for immaterielle rettigheder med omkring 500 medarbejdere i fem lande. Zacco dækker alle tekniske og juridiske områder inden for immaterielle rettigheder og hjælper kunder med teknisk, juridisk og strategisk rådgivning, herunder håndtering af konflikter og retssager. Besøg www.zacco.dk for mere information.