Zacco præsenterer ny bestyrelsesformand

På Zaccos bestyrelsesmøde i går den 27. oktober 2011 blev Stefan Ölander udnævnt til ny formand for bestyrelsen, hvor han overtager ansvaret fra den tidligere formand Anders Folkvard. Ændringen træder i kraft den 2011-10-27.

Stefan Ölander, som er ekstern ejer og bestyrelsesmedlem siden maj 2011, blev i går valgt af bestyrelsen som ny formand. Anders Folkvard, der har været medlem af Zaccos bestyrelse i ti år, forlader bestyrelsen.

- IP-branchen er meget interessant og dens synlighed og betydning er stigende. Værdien af ​​ immaterielle rettigheder, såsom varemærker og patenter, er blevet mere tydelig, hvilket øger efterspørgslen efter de dertil relaterede ydelser. Jeg tror, ​​at vi vil se store forandringer hos IP-virksomhederne, og jeg er meget glad for at kunne være en del af Zacco i disse spændende tider. Jeg vil også gerne takke Anders Folkvard, som har været en loyal formand gennem mange år, siger Stefan Ölander.

Desuden blev Hans Blomberg udnævnt som nyt bestyrelsesmedlem. Hans Blomberg repræsenterer den nyligt annoncerede investor Eterna Invest. Ændringerne i bestyrelsen afspejler både ændringerne i ejerskabet af Zacco, med to nye eksterne ejere, men også det strategiske fokus for Zacco, som omfatter både vækst og øget fokus på branding.

Om Stefan Ölander
Stefan Ölander har en baggrund som kommunikationsdirektør i SEB og Kinnevik. Stefan er også grundlægger af Rewir, Sveriges førende brandingvirksomhed. I 2006 solgte Stefan Rewir til virksomheden Intellecta, som er et kommunikationsforetagende, der er noteret på Stockholm OMX. Stefan Ölander var medlem af Intellectas koncernledelse indtil sidste efterår (2010) og var formand for bestyrelsen i seks af Intellectas konsulentfirmaer i Sverige og Danmark. Udover sin investering i Zacco, har Stefan også investeret i en restaurant ved kysten uden for Stockholm og i SolTech Energi, et solenergiselskab, hvor han også snart bliver medlem af bestyrelsen. Stefan har ydermere investeret i fast ejendom.

Om Hans Blomberg
Hans Blomberg er en erfaren investor og har været involveret i flere selskabers færd fra små og ukendte selskaber til etablerede og succesrige virksomheder. Hans Blomberg var en af ​​grundlæggerne af European Equity Partners (EEP) - et venturekapitalselskab inden for teknologi og sundhedspleje. Hos EEP var Hans ansvarlig for virksomhedens investeringer i Packetfront, Prenax og Transmode. Hans har også arbejdet med M&A hos Merril Lynch. I dag er Hans Blomberg en af ​​partnerne i Eterna Invest.

Kontakt for yderligere information:
Hans-Bertil Håkansson, CEO, Zacco
, Mobil: + 45 20 15 13 31 eller Stefan Ölander, Bestyrelsesformand, Mobil: +46 707 39 80 00

Om os

Zacco er en af Europas største IP-rådgivningsvirksomheder. Vi bistår vore kunder med teknisk, juridisk og strategisk rådgivning, herunder konflikthåndtering og retssager. Ud over bistand med beskyttelse af immaterielle rettigheder tilbyder Zacco også sine kunder strategisk rådgiving rettet mod at øge deres konkurrencefordel gennem en professionel udnyttelse af sådanne rettigheder. Zacco dækker alle tekniske og juridiske områder inden for immaterielle rettigheder. Mange af Zaccos rådgivere er europæiske patent-, varemærke- og/eller designagenter. Zacco har ca 500 ansatte og kontor i Danmark, Sverige, Norge, Tyskland og Holland. Besøg www.zacco.com for yderligere information.