IT-laitteiden teknologinen murros vauhdittaa 3 Step IT:n liiketoimintaa

-         liikevaihto kasvoi 444 miljoonaan taantumasta huolimatta

14.2.2013 – It-laitteiden hankinnan, käytön ja uusimisen hallinnointiin erikoistunut palveluyritys 3 Step IT kasvatti jälleen liikevaihtoaan talouden laskusuhdanteesta huolimatta. Liikevaihto ylsi 444 miljoonaan euroon, mikä tarkoittaa 13,2 prosentin kasvua edelliseen vuoteen verrattuna (2011 392 M €). Myös käyttökate kasvoi 8,5 prosentilla 11,5 miljoonaan euroon. Asiakasmäärien vakaa nousu sekä teknologinen murros lupaavat hyvää myös tulevaisuudelle. Kysyntä it-laitteiden kokonaisvaltaisille hankinta- ja hallintapalveluille on kasvussa.

Yhtiön asiakasmäärää onnistuttiin kasvattamaan hyvin edellisestä vuodesta 445 asiakkaalla. Tällä hetkellä kasvu koostuu pääasiassa keskisuurista ja suurista yrityksistä. Vuotta 2012 kuvaa myös älypuhelinten ja tablettien rynnistys osaksi yritysasiakkaiden arkea - it-laitteiden teknologinen murros yrityksissä on nyt selkeästi havaittavissa.

”Viime vuosina on koettu suurin teknologinen murros, mitä on nähty viimeisen 30 vuoden aikana. Windows-laitteet ovat dominoineet markkinoita tähän saakka, mutta nyt mobiliteetti on nostanut Applen ja Androidin rinnalle vahvoiksi haastajiksi myös yrityskäytössä. Epävarmuus uusien mobiililaitteiden elinkaarista kasvaa, mikä kasvattaa yritysten kiinnostusta laitteiden joustavaa hankinta- ja hallinnointipalvelua kohtaan”, toteaa 3 Step IT:n toimitusjohtaja Artti Aurasmaa.

Liikevaihdon kasvusta puolet tuli Suomesta ja puolet kansainvälisiltä markkinoilta. Erityisesti Skandinavian ja Iso-Britannian markkinoilla menestyttiin hyvin. 3 Step IT:llä on tytäryhtiötä tällä hetkellä 14 maassa.

”Pitkäjänteisesti Aasian ja Venäjän markkinoilla tehty työ alkoi viime syksynä tuottaa tulosta. Asiakaskunta kasvoi ja tämä luo kasvua myös lähivuosille. Yleisesti voidaan todeta, että uusien yksiköiden käynnistäminen vei odotettua kauemmin, mutta nyt niiden toiminta näyttää lupaavalta”, Aurasmaa toteaa

”Vuosi 2012 oli verrattavissa vuosien 2008 - 2009 haastavaan markkinatilanteeseen, jolloin yritysten investointihalukkuus laski. Laskusuhdanteessa yritykset pyrkivät tehostamaan toimintojaan ja etsimään vaihtoehtoisia rahoitusmalleja. Tämä luo kysyntää leasing-rahoitukselle ja lisää kiinnostusta tarjoamaamme kokonaisvaltaista palvelua kohtaan”.

Lisätietoja:

3 Step IT, toimitusjohtaja Artti Aurasmaa, puh. 050 543 2222, artti.aurasmaa(at)3stepit.com

3 Step IT, viestintä, Johanna Kolehmainen, puh. 050 401 1682, johanna.kolehmainen(at)3stepit.com

3 Step IT

3 Step IT on tietotekniikan palveluyritys, joka tarjoaa asiakkaalle uudenlaisen tavan hankkia it-laitteita.   Kokonaispalvelumme avulla asiakkaat voivat hallita it-laitteiden rahoitusta, käyttöä ja uusimista kustannustehokkaasti, läpinäkyvästi ja ympäristöystävällisesti. Olemme voimakkaasti kasvava ja kansainvälistyvä yritys, jonka liikevaihto vuonna 2012 oli 444 miljoonaa euroa. Meillä on tytäryhtiöt 14 maassa ja palveluksessamme on noin 250 työntekijää. Pääkonttorimme sijaitsee Vantaalla. Lisätiedot www.3stepit.fi