A-lehdet uudistaa toimitusjärjestelmänsä ja ulkoistaa repron

A-lehdet Oy ja Aste Helsinki Oy ovat sopineet A-lehtien ja Dialogin reprotyön ja teknisen taittotoiminnan ulkoistamisesta Aste Helsingille. Järjestely liittyy A-lehtien ensi keväänä toteutettavaan toimitusjärjestelmän uusimiseen.

"A-lehtien toimitusjärjestelmä rakennettiin perinteisten lehtien kustantamiseen eikä se sellaisenaan tue digitaalisten tuotteiden julkaisemista. Kilpailukykymme vahvistamiseksi vaihdamme nyt monikanavaisen julkaisemisen mahdollistavaan WoodWing-toimitusjärjestelmään", A-lehdet Oy:n toimitusjohtaja Juha Blomster toteaa.

Uudistuksen yhteydessä A-lehdet ulkoistaa reprotyön ja teknisen taiton Aste Helsingille. Järjestely toteutetaan liiketoimintakauppana, joka koskee neljäätoista A-lehdet Oy:n ja kahta Dialogin repro- ja taittotyötä tekevää henkilöä. He siirtyvät 1.3.2012 Asteen palvelukseen.

”Keskitymme tulevaisuudessa voimakkaasti A-lehtien vahvuuksien eli laadukkaan sisällön ja vetovoimaisten brändien kehittämiseen. Saamme käyttöömme parhaan teknologian ja ammattitaidon, kun siirrämme teknisen taiton sekä sivun- ja kuvanvalmistuksen Asteelle. Näin varmistamme erilaisten julkaisujemme korkeatasoisen viimeistelyn myös tulevaisuudessa”, kertoo Juha Blomster. "Uudistus mahdollistaa myös Asteelle siirtyvien henkilöiden ammatillisen kehittymisen nopeasti muuttuvassa mediaympäristössä", jatkaa Blomster.

"Olemme tehneet yhteistyötä jo aiemmin, sillä Aste Helsinki on tuottanut kaikki A-lehtien ja Dialogin iPad-lehdet. Nyt me pääsemme uudistamaan julkaisujen tuotantoprosessia yhdessä A-lehtien kanssa. Meillä oli tarjota A-lehdille alan parhaat asiantuntijat, työtavat ja teknologia. Tuotevastaavamme vastaavat tuotantoprosessin sujuvuudesta ja tuotteiden teknisestä toteuttamisesta eri jakelukanaviin", sanoo Aste Helsingin toimitusjohtaja Mika Laitinen.

Lisätietoja:
A-lehdet Oy, hallituksen puheenjohtaja Olli-Pekka Lyytikäinen, p. 050 414 4546
A-lehdet Oy, toimitusjohtaja Juha Blomster, p. 050 414 4201
Aste Helsinki Oy, toimitusjohtaja Mika Laitinen, p. 040 500 4581

A-lehdet-konserni on mediatalo, jonka muodostavat vuonna 1933 perustettu perheyritys A-lehdet Oy ja sen tytäryhtiöt Markkinointiviestintä Dialogi Oy ja Image Kustannus Oy. Konsernin liikevaihto vuonna 2010 oli 91,2 milj. euroa ja henkilöstön määrä 474.
A-lehdet Oy:n julkaisuja ovat Apu, Avotakka, Demi, Eeva, Image, Kaikkien aikojen Joulu, Kauneus & Terveys, Lily.fi, Maku, Meidän Mökki, Meidän Talo, Mondo, Mondon Ruoka & Matka, Soundi, Tuulilasi, Urheilulehti, ViherPiha, Voi hyvin, ApuKrypto ja ApuRistikot.

Aste Helsinki Oy on vuonna 2008 perustettu kustantajille tuotanto- ja järjestelmäpalveluita tarjoava yritys. Yhdessä tytäryhtiönsä Aste Kirjat Oy:n kanssa se työllistää 53 henkeä.