Avotakka Designmuseon yhteistyökumppaniksi

Designmuseo ja Avotakka-lehti ovat solmineet vuonna 2012 alkavan kolmivuotisen yhteistyösopimuksen.

”Designmuseo on merkittävä muotoilualan instituutio, jolla on vahva rooli sekä historiamme dokumentoijana että nykyisen designin innovatiivisena esille tuojana. Avotakalla ja Designmuseolla on paljon yhteistä: olemme molemmat eloisia klassikoita, kunnioitamme perinteitä mutta elämme vahvasti ajassa, katse tulevaisuudessa. Hienot näyttelyt, upea peruskokoelma ja vuorovaikutteinen ohjelma tarjoavat loistavat mahdollisuudet kiinnostavalle yhteistyölle”, kertoo Avotakan päätoimittaja Johanna Falck.

”Yhteistyö Avotakan kanssa avaa Designmuseolle uusia mahdollisuuksia markkinoinnin pitkäjänteiseen kehittämiseen. Suomalainen muotoilu ja Designmuseon näyttelyt tavoittavat jatkossa entistäkin laajemman yleisön A-lehtien laajan ja monipuolisen lehtiperheen kautta”, toteaa Designmuseon apulaisjohtaja Jukka Savolainen .

Designmuseo toimii myös Designpääkaupunkivuoden 2012 keskeisenä kohtauspaikkana, sillä Aalto-yliopiston opiskelijoiden suunnittelema WDC-puupaviljonki nousee aivan sen kupeeseen. Muotoilun teemavuoden merkeissä paitsi museossa myös piha-alueella järjestetään monipuolista ohjelmaa, työpajoja ja tempauksia .

Lisätietoa lehdistölle:
Designmuseon apulaisjohtaja Jukka Savolainen, 050 307 0455
A-lehdet Oy, Avotakan päätoimittaja Johanna Falck, 050 414 4535

Avotakka on Suomen suurin sisustuslehti. Sen lukijamäärä on 446 000 (KMT s2010/k2011) ja levikki 85 104 (LT 2010). Avotakka kuuluu A-lehdet Oy:hyn, jonka julkaisuja ovat myös Apu, Demi, Eeva, Image, Kaikkien aikojen Joulu, Kauneus & Terveys, Lily.fi, Maku, Meidän Mökki, Meidän Talo, Mondo, Soundi, Tuulilasi, Urheilulehti, ViherPiha, Voi hyvin, ApuKrypto ja ApuRistikot.