Demi-lehti palkitsee peräti sata yläkouluikäistä tyttöä

Suomen suurin tyttöjenlehti Demi palkitsee tänä keväänä yläkouluikäisiä tyttöjä yhteensä 5 000 eurolla. Yläkoulujen opettajat hakivat stipendejä tytöille vilkkaasti: hakemuksia tuli ympäri Suomen lähes 400. Yhden stipendin suuruus on 50 euroa.

”Demi-lehti ja Demi.fi tavoittavat yli puolet 12–19-vuotiaista tytöistä. Demi-stipendillä halusimme palkita mahdollisimman monta näistä tytöistä”, sanoo Demin toimituspäällikkö Anni Lintula .

Demi-stipendin saaminen ei perustu koulumenestykseen, vaan Demi halusi palkita tytön, joka uskaltaa olla oma ihana itsensä muiden mielipiteistä välittämättä. Lisäksi tämä oppilas hyväksyy toiset ihmiset ja luo ympärilleen hyvää ilmapiiriä.

”Tällä asenteella menestyy myös työelämässä. Demin lukijat ovat tulevaisuuden päättäjiä ja vaikuttavat siihen, minkälaisessa yhteiskunnassa muutamien vuosien päästä elämme", kertoo Lintula. Demin toimituksesta koostuva raati arvosti stipendihakemuksessa konkreettisia esimerkkejä siitä, miten itsensä ja muiden hyväksyminen näkyy oppilaan arjessa.

”Stipendin saajien valitseminen oli todella vaikeaa, sillä opettajat perustelivat erinomaisesti sitä, miksi juuri heidän oppilaansa ansaitsisi Demi-stipendin”, Lintula sanoo. Demin toimitus toivoo, että tunnustuspalkinnon myötä opettajat arvioivat tyttöjä muillakin kriteereillä kuin menestyksellä oppiaineissa.

Stipendien saajat ovat kaikkialta Suomesta. Nimet julkistetaan 5. kesäkuuta 2011 osoitteessa

www.a-lehdet.fi/demistipendi   .

Lisätiedot: A-lehdet Oy, Demin toimituspäällikkö Anni Lintula, 09 759 6233, anni.lintula@a-lehdet.fi

Demi-stipendi on Demi-lehden myöntämä tunnustus, ja sen saajia voivat ehdottaa kaikki Suomen yläkoulujen opettajat. Demi on Suomen suurin nuorten naisten media (lukijamäärä 193 000, KMT2010). Se tarjoaa aikuistuvalle nuorelle naiselle hyödyllistä asiaa ja hauskaa viihdettä. Demi.fi on Suomen suurin tyttöyhteisö verkossa (50 000 eri kävijää viikossa, TNS Metrix). Demin Facebook-ryhmässä on jo yli 37 000 jäsentä. Demiä kustantaa A-lehdet Oy.