Matkailulehti Mondo teki ensimmäisen suomenkielisen iPad-matkaoppaan

Matkailulehti Mondo tuo matkaoppaan myös iPadiin. Mondon Tokio-opas on ensimmäinen suomenkielinen opas lukulaitteelle, ja se julkistetaan 6.6.2011. Seuraavaksi ilmestyvät oppaat New Yorkiin ja Berliiniin.

Mondon iPad-opas poikkeaa tavallisesta kirjasta muun muassa siinä, että iPad-oppaassa mukana on videoita sekä suorat karttalinkit kohteisiin. iPad-oppaan avulla kohteet on siis entistäkin helpompi löytää. Lisäksi digitaalisissa oppaissa on paljon ennen näkemätöntä kuvamateriaalia.

”Tein itse ylimääräisen matkan Tokioon Mondon iPad-oppaan videokuvauksia varten. Perinteinen opaskirja on näppärä kuljettaa vaikka taskussa, kun taas iPadin interaktiivisuus on upea lisäominaisuus, jossa paikkatietoon perustuvat kartat ja suorat linkit oppaissa mainittujen kohteiden sivustoille rikastuttavat käyttökokemusta", Mondon päätoimittaja Heikki Valkama sanoo. "Mondon oppaiden julkistaminen iPadssä antaa meille paljon uusia mahdollisuuksia matkakohteiden esittelyyn", jatkaa Valkama.

Kuvat Mondo Tokio iPad-oppaaseen on ottanut valokuvaaja Petri Artturi Asikainen .

Mondon uuden iPad-oppaan voi tilata joko Mondon omilta sivuilta www.mondo.fi/oppaat tai Apple Storesta.

Lisätiedot: Image Kustannus Oy, Mondon päätoimittaja Heikki Valkama, p. 050 563 0202 tai heikki.valkama@imagekustannus.fi

Matkailuopas Mondon iPad-opas Tokioon on Mondon uusin lisä opaskirjasarjaan, jossa on julkaistu jo yli 20 kohdetta. Uusimpia oppaita ovat Berliini, Istanbul, Lontoo, New York, Peking, Pietari, Tallinna, Tokio, Tukholma ja Wien.

Image Kustannus julkaisee Matkailulehti Mondon ja sen oppaiden lisäksi Image-lehteä. Image Kustannus on osa A-lehdet-konsernia.