Mondo vie sinut suomalaisten suosikkikaupunki Barcelonaan

Matkailulehti Mondo on tehnyt suomalaisten suosikkikaupunki Barcelonasta täysin uudistetun matkaoppaan. Barcelona-opas johdattaa Euroopan monikasvoisimpaan kaupunkiin seikkailemaan: goottilaiskaupunginosan keskiaikaisille kujille, Eixamplen modernistisille hienostokaduille ja Poble Secin boheemeihin kortteleihin.

”Barcelonassa ei koskaan käy aika pitkäksi. Kaupungista löytyy vuoria ja rantaa, historiallisia kohteita, upeita ravintoloita ja baareja”, oppaan kirjoittaja Paula Kultanen sanoo.

Kirja avaa oven Barcelonaan, noiduttuun kaupunkiin, jonka elämään ovat aina sävyttäneet anarkismi, dekadenssi ja surrealismi. Oppaan avulla löytää niin Gaudín mestariteoksille, Picasson kantakapakkaan kuin Shakiran kotikulmillekin. Tutuksi tulee ikivanha kaupunki, jota vuosisadat vain nuorentavat.

”Kirjailija on ajatellut myös aktiivimatkailijoita, lapsia ja hemmottelua kaipaavia. Ravintoloiden osalta hän on keskittynyt katalonialaisiin ravintoloihin ja tapaksiin. Tämä on myös ainoa opas, jossa on hyvin laaja luettelo rock-baareista ja muista vähemmän tunnetuista illanviettopaikoista. Lisäksi tämä on ainoa opas, joka ei keskity vain Barcelonan keskustaan, sillä usein parhaat trendipaikat löytyvät vanhan kaupungin ulkopuolelta,” kertoo Mondon päätoimittaja Heikki Valkama.

Barcelona-oppaan on kirjoittanut kahdeksan vuotta Barcelonassa asunut muusikko, kääntäjä ja kolumnisti Paula Kultanen-Ribas. Valokuvat on ottanut Tuulia Kolehmainen, joka on myös osallistunut kirjan toimitukseen.

Mondo Barcelona, Kultanen Paula, ISBN-13: 978-952-5678-25-3, Image Kustannus Oy 2011

Lisätietoja: Image Kustannus Oy, Mondon päätoimittaja Heikki Valkama, heikki.valkama@imagekustannus.fi , p. 050 563 0202

Arvostelukappaletilaukset sähköpostitse: katja.bruun@a-lehdet.fi

Mondo matkaopas Barcelona kuuluu matkailulehti Mondon opaskirjasarjaan, jossa on julkaistu yli 20 kohdetta. Uusimpia ovat Barcelonan lisäksi Berliini, Bryssel, Istanbul, Lontoo, New York, Pietari, Tallinna, Tokio, Tukholma ja Wien. Suomen ensimmäisenä iPad-matkaoppaana ilmestyi Mondo Tokio.

Image Kustannus julkaisee Matkailulehti Mondon ja sen oppaiden lisäksi Image-lehteä. Image Kustannus on osa A-lehdet-konsernia.