MONDON TUORE MATKAOPAS VIE OLUIDEN, SUKLAAN JA TINTIN BRYSSELIIN

Matkailulehti Mondon juuri ilmestynyt matkaopas johdattaa lukijansa herkkusuun unelmakaupunkiin, Brysseliin. Kaupungista löytyvät paitsi maailman parhaat oluet, suklaat ja ranskanperunat, myös laaja kattaus huippuravintoloita.

Opas auttaa kurkistamaan myös Euroopan pääkaupungin virkamieskulissien taakse. Tutuiksi tulevat keskustan keskiaikaiset kujat ja kauniit art nouveau -rakennukset, trendikkäät vaateputiikit ja fantastiset sarjakuvakaupat.

Kirjan on kirjoittanut neljä vuotta Belgiassa asunut Teemu Vass . ”Opas soveltuu sekä matkaajalle että Brysseliin muuttavalle. Minua Brysselissä viehättää erityisesti kaupunkikuvan viimeistelemättömyys”, Vass kertoo.

Bryssel on mainittu viime aikoina monenmoisissa listauksissa maailman kymmenen parhaan ravintolakaupungin joukossa. Mondon matkaopas Bryssel antaa välineet, joilla voit tarkistaa sijoituksen paikkansapitävyyden. Tuttujen simpukoiden ja ranskanperunoiden takaa löytyvät paitsi elinvoimaisen belgialaisen kansankeittiön runsaat antimet, myös tähdillä palkittuja huippuravintoloita ja kymmenien etnisten keittiöiden herkkuja. Ruokajuomina ja jälkiruokina toimivat maailman parhaat oluet ja suklaat.

Oma lukunsa on omistettu retkille lähikaupunkeihin, kuten Bruggeen ja Antwerpeniin. Myös näihin saat oppaasta vastauksen: Kuka on Belgian Matti Nykänen? Miten matkustaa Tintti-kirjojen jäljillä? Mitä tapahtui alkuperäiselle Manneken-Pis-patsaalle?”

Mondo Bryssel, Vass Teemu, ISBN-13: 978-952-5678-24-6, Image Kustannus Oy 2011

Lisätietoja: Image Kustannus Oy, Mondon päätoimittaja Heikki Valkama, heikki.valkama@imagekustannus.fi , p. 050 563 0202
Arvostelukappaletilaukset sähköpostitse: katja.bruun@a-lehdet.fi

Mondo matkaopas Bryssel kuuluu matkailulehti Mondon opaskirjasarjaan, jossa on julkaistu yli 20 kohdetta. Uusimpia ovat Brysselin lisäksi Berliini, Istanbul, Lontoo, New York, Peking, Pietari, Tallinna, Tokio, Tukholma ja Wien. Suomen ensimmäisenä iPad-matkaoppaana ilmestyi Mondo Tokio.

Image Kustannus julkaisee Matkailulehti Mondon ja sen oppaiden lisäksi Image-lehteä. Image Kustannus on osa A-lehdet-konsernia.