SOS-Lapsikylä ja Avotakka yhdessä asuntomessuilla

Avotakka-lehti vastasi SOS-Lapsikylän toiveeseen saada sisustukseltaan täysin uudenlainen sijaiskoti lapsille ja nuorille. Avotakan toimitus suunnitteli ja toteutti Tampereen Vuoreksen asuntomessuille SOS Lapsikylän 146 neliön suuruiseen perheasuntokohteeseen kolme lasten ja nuorten huonetta.

"On ollut erityisen mukavaa seurata uuden lapsikyläkotimme valmistumista, kun on päässyt näkemään, kuinka tyhjä tila muuttuu upeaksi lastenhuoneeksi. Saamme yhteistyössä Avotakan kanssa ainutlaatuiset huoneet tulevien lastemme käyttöön. Huoneet suorastaan houkuttelevat asumaan, mikä ei ole lastensuojelussa kovin tavallista," kertoo SOS-Lapsikylän korttelikotien hankevastaava Jukka Kotkavuori.

”Toimiva ja viihtyisä koti on jokaisen etuoikeus. Etenkin silloin kun elämä murjoo, kodin pitäisi olla ihmiselle turvasatama ja voimavara. Läheisiä ja merkityksellisiä ihmissuhteita ei korvata sisustuksella tai kalusteilla, mutta viihtyisä oma tila voi lohduttaa lasta tai nuorta ja auttaa häntä kotiutumaan paremmin uuteen ja epävarmaan elämäntilanteeseen,” sanoo Avotakan päätoimittaja Johanna Falck. "Avotakka ei tavallisesti sisusta messukohteita, mutta kun SOS-Lapsikylä lähestyi meitä, halusimme tarttua tilaisuuteen auttaa tarpeessa olevia perheitä ja lapsia," kertoo päätoimittaja Falck.

Lapsikyläkodin suunnittelusta vastasi työryhmä, johon kuuluivat Avotakan toimituksesta AD Marjo Saarela, sisustustoimittajat Elsa Savaloja, Elina Henttonen ja Elina Jaakkola, päätoimittaja Johanna Falck sekä projektin koordinoija, sisustussuunnittelija Virpi Kanto. Lisätietoja lehdistölle antaa: A-lehdet Oy, Avotakan päätoimittaja Johanna Falck, 050 414 4535

Avotakka on Suomen suurin sisustuslehti. Sen lukijamäärä on 432 000 (KMT 2011) ja levikki 85 431 (LT 2011). Avotakka kuuluu A-lehdet Oy:hyn, jonka julkaisuja ovat myös Apu, Demi, Eeva, Image, Kauneus & Terveys, Lily.fi, Maku, Meidän Mökki, Meidän Talo, Mondo, Soundi, Tuulilasi, Urheilulehti, ViherPiha, Voi hyvin, ApuKrypto ja ApuRistikot.