SOUNDI: ROADRUNNER ON SUOMEN PARAS LEVYNKANSI

Rocklehti Soundi ja nykytaiteen museo Kiasma järjestivät yhteistyössä suuren suosion saaneen äänestyksen Suomen parhaan levynkannen valinnasta. Äänestys alkoi 14.3. ja päättyi 10.4.2012. Äänestyksessä oli mukana 30 Soundin toimituksen muodostaman esiraadin valitsemaa kantta.

Äänestyksen voittajaksi nousi selkeästi suurimmalla äänimäärällä Risto Vuorimiehen vuonna 1974 suunnittelema Hurriganes-yhtyeen Roadrunner, toisen sijan nappasi vuonna 2010 ilmestynyt Janne Uotilan ja Juho Metsosen toteuttama Jenni Vartiaisen Seili-albumin kansi. Kolmannen sijan sai Hanoi Rocksin Bangkok Shocks, Saigon Shakes, Hanoi Rocks, jonka toteutti vuonna 1981 Stefan Bremer.

Lisää äänestystuloksia 25.4. ilmestyneessä Soundissa.

Lisätietoja: A-lehdet Oy, Soundin päätoimittaja Timo Kanerva, p. 09 759 6703, 050 414 4703. timo.kanerva@a-lehdet.fi.

Soundi kuuluu A-lehdet Oy:hyn, jonka muita julkaisuja ovat Apu, Avotakka, Demi, Eeva, Image, Kaikkien aikojen Joulu, Kauneus & Terveys, Lily.fi, Maku, Meidän Mökki, Meidän Talo, Mondo, Mondon Ruoka & Matka, Tuulilasi, Urheilulehti, ViherPiha, Voi hyvin, ApuKrypto ja ApuRistikot.