AGAn uusi propaanimaksipullo on kompakti energiapakkaus

AGA tuo markkinoille uuden version suositusta P-190 propaanimaksipullosta. Propaanimaksi soveltuu hyvin kohteisiin, joissa nestekaasun tarve on tavallista suurempi.

–P190 on ihanteellinen betonin kovettamista tai pienien ja keskisuurien tilojen lämmittämistä varten. Propaanimaksipullo soveltuu erinomaisesti saneerauskohteisiin tai mitä erilaisimpiin prosessisovelluksiin energianlähteeksi. Jos tarve on suurempi, yksi tai useampi maksipullo voidaan yhdistää, kertoo nestekaasusegmentin päällikkö Mika KonttilaAGAlta.

­ – Esimerkiksi polttoöljyyn verrattuna nestekaasun energiasisältö on korkeampi, laitteet ovat varmatoimisempia, kevyempiä ja niiden hyötysuhde on korkeampi, listaa Konttila nestekaasukäytön etuja. Lisäksi nestekaasu palaa nokeamatta, eikä maaperään pääse vuotoja. Säiliöihin verrattuna propaanimaksien investointi-, huolto- ja tarkastuskustannukset ovat pienemmät.

Koska uuteen P190-malliin pullo on asennettu suoraan irrotettavaan pohjaan, sitä on helpompi kuljettaa ja käsitellä. Pullon helppokäyttöisyyttä lisää integroitu kaasunpinnanilmaisin. Sen avulla jäljellä olevan nestekaasun määrää on helppo seurata.

–Olemme ottaneet suunnittelussa huomioon useita tekijöitä vankan kokemuksemme ansiosta, mutta turvallisuus on ykkösprioriteetti. Uuteen P190-malliin on lisätty kansi, joka suojaa venttiileitä esimerkiksi iskuilta, lumelta ja jäältä, mikä vähentää onnettomuusriskiä, Konttila selventää.

Suomessa vuokrattavat propaanimaksipullot toimitetaan rakennustyömaiden lämmitykseen pääasiassa AGAn yhteistyökumppanin Ramirentin (www.ramirent.fi) kautta.

Lisätietoja:

Mika Konttila

Nestekaasusegmentin päällikkö

mika.konttila@fi.aga.com

Kuvapyynnöt:
Milla Huovila

Viestintäpäällikkö

Itsehallintokuja 6

milla.huovila@fi.aga.com

Oy AGA Ab
Oy AGA Ab on osa Linde Groupia, joka on maailman johtavia teollisuuskaasu- ja teknologiayhtiöitä. Linde Groupilla on lähes 48 000 työntekijää 100 maassa. Suomen AGA on osa Linde Groupin Pohjois-Euroopan yksikköä, johon kuuluvat kaikki Pohjoismaat sekä Baltian maat. AGA on alueensa johtava teollisuuskaasujen toimittaja, jonka kokonaisratkaisuihin sisältyvät mm. kaasut, kaasulaitteistot, prosessiosaaminen sekä koulutus- ja huoltopalvelut. AGAn kehittynyt kaasuteknologia auttaa asiakkaita parantamaan kannattavuutta, turvallisuutta ja laatua sekä suojelemaan samalla ympäristöä.